با حضور دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:
همایش بانوان آفتاب به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با حضور دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۳۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل ضمن تبریک دهه کرامت گفت: همایش بزرگ بانوان آفتاب با همکاری معاونت فرهنگی قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا، قرارگاه عملیاتی شهیدهراتی، موسسه فرهنگی بیت الزهرا(س)، اداره تبلیغات اسلامی زابل و مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

این همایش با موضوع گرامیداشت هفته عفاف وحجاب و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران با حضور مهندس هوشنگ ناظری فرماندار زابل و حجت‌الاسلام عارفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل و سرکارخانم کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خانه معلم زابل برگزار شد.

در این همایش  طوبی کرمانی، دبیر کل جهانی زنان مسلمان گفت: امروزه حجاب و عفاف به‌ عنوان یکی از شاخصه‌های مهمی که باید در خانواده نهادینه و پرورش یابد مطرح است و زنان و مخصوصا دختران این سرزمین مادران آینده، این مربیان تعلیم و تربیت بیشترین نقش را در نهادینه کردن این مهم  بر عهده دارند.

وی به بانوان و دختران ایران زمین به ویژه دیار رستم و زال و سهراب چنین توصیه و بیان داشت: وقتی در یک جامعه‌ای دختران آن جامعه به کمال برسند قطعا آن جامعه به کمال خواهد رسید.

 کرمانی افزود: هر زمانی که یک زن به خود یقین کند و به خدای خود اعتماد راسخ داشته باشد قطعا بر مشکلات فائق خواهد آمد و خدای خودش را خواهد شناخت.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان دختران دیار آفتاب و دارالولایه را از جمله با محبت‌ترین و محجوب‌ترین بانوان خواند و افزود؛ هم اکنون همانطور که همه ما آگاهیم دنیای غرب این نشانه محبت و رحمت یعنی زن محجوب را نشانه گرفته است، هدف اصلی آن‌ها نشانه گیری حیای زنان مسلمان است تا این جامعه را به این روش از هم بپاشد.

وی بیان کرد: وقتی کشوری با این ویژگی‌ها و رهبری با این ابهت و شهری با چنین دخترانی داریم هرگز به دشمن اجازه نخواهیم داد که حتی نگاه چپ به خانواده‌ها و زنان ما بیندازد.

مهندس ناظری، فرماندار ویژه زابل نیز در مراسم گفت: دشمن برای به کرسی نشاندن حرف خود امروزه با جنگ سخت افزاری وارد میدان نمی‌شود، باید آگاه باشیم که امروز جنگ دشمن جنگ نرم افزاری و فضای مجازی، اینترنت و ماهواره است.

وی افزود: بصیرت یعنی شناخت دوست از دشمن، امروزه تهدیدات دشمن خانه به خانه انجام می‌شود و این تهدیدات همین فضای مجازی است و با این سبک دشمن در دل خانواده‌ها رسوخ کرده است.

ناظری بیان داشت: باید سفیران فرهنگی تلاش کنند تا در این عرصه بر دشمن چیره شوند و رسالت سفیران فرهنگی در حال حاضر خیلی سخت است.

گفتنی است در این همایش از تعدادی از دختران فعال اجتماعی و فرهنگی در حوزه سیستان از جمله سرکار خانم نرگس نوری خبرنگار تنگه احد و خادمان موسسه بیت الزهرا(س) و اعضا انجمن کوتاه قامتان توسط موسسه بیت الزهرا(س) تقدیر  و همچنین به تعدادی از همنامان حضرت معصومه(س) جوایز نفیسی اهدا شد.
ارسال نظرات