تمبر نخستین جشنواره شیر بلال در شهر کیاکلای شهرستان سیمرغ رونمایی شد

تمبر یادبود نخستین جشنواره شیربلال کیاکلا با حضور استاندار و مسئولین استان مازندران و شهرستان سیمرغ رونمایی شد .
کد خبر: ۹۰۳۷۶۵۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استاندار مازندران در این جشنواره شیر بلال سیمرغ گفت : جشنواره شیر بلال زنگ توسعه کشاورزی و شروع فعالیت در شهرستان سیمرغ است.

اسلامی افزود : هر شهرستان با یک یا دو محصول کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی مرتبط می تواند با ایجاد زنجیره ارزش ، تولید را گسترش و آمار اشتغال را افزایش دهد.

 وی گفت : مازندران می تواند با ایجاد سایت های اینترنتی و فعالیت های آی سی تی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را به دست مصرف کننده و حذف دلالان داشته باشد و در این خصوص استان خراسان در عرضه زعفران بسیار موفق بود.

در این جشنواره فرماندار شهرستان سیمرغ  با اشاره به اینکه 700 هکتار از اراضی شهرستان سیمرغ زیرکشت ذرت گفت : ضعف عمده شهرستان عدم استقرار صنایع تبدیلی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز در این جشنواره با اعلام وجود 75 نوع محصول کشاورزی در استان گفت : 50 نوع محصول کشاورزی در شهرستان سیمرغ کشت می شود و این شهرستان دارای رتبه های برتر در توت فرنگی و مرکبات و رتبه برتر در ذرت ( شیربلال) می باشد و از این حیث یکی از شهرستان های بسیار مستعد در بخش کشاورزی است .

عزیزاله شهیدی در ادامه افزود : با پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی شاهد هجوم آب های شور خواهیم بود و این شهرستان نیز جزء مناطق لب شور محسوب می گردد که با لایروبی آببندان ها ، تجهیز و نوسازی اراضی و آبیاری تحت فشار بتوانیم منابع آبی را مدیریت کنیم.

تمبر یادبود نخستین جشنواره شیربلال کیاکلا  با حضور  استاندار و مسئولین استان مازندران و  شهرستان سیمرغ رونمایی شد . 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها