خبرهای داغ:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌شرقی:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه در عمل به وظیفه انقلابی خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد و همواره به وظیفه انقلابی خود را در دفاع از اسلام و انقلاب عمل می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۵۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صمد عزیزی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در صحبت‌های اخیر خود در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان فرمودند که کارکرد اصلی انقلاب، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار با الهام از تعالی انسانی و قرآن کریم بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نظام سیاسی مبتنی بر طاغوت را سرنگون کرد و یک نظام متکی به آرای مردم را براساس همه‌پرسی به نام جمهوری اسلامی تشکیل داد.

عزیزی با تاکید به اینکه شورای نگهبان در دفاع و محافظت از اسلامیت و جمهوریت نقش دارد، تصریح کرد: فقهای معظم شورای نگهبان طبق قانون اساسی مصوبات مجلس را بررسی کرده و اجازه نمی‌دهند مصوبات خلاف احکام شرع و غیرمنطبق با موازین اسلامی، مصوب یا اجرایی شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان خاطرنشان کرد: طبق اصل چهارم قانون اساسی، تمام قوانین و مقررات براساس مبانی تصویب‌نامه قوه مجریه و مصوبات شهر و روستا از نظر بررسی در جهت مغایرت با احکام شرع و اصول قانون اساسی در صلاحیت شورای نگهبان قرار گرفته و بررسی می‌شود. 

عزیزی افزود: فقهای شورای نگهبان اجازه نمی‌دهند تا در کشور قانونی اجرایی شود که خلاف نظام و کشور است چراکه مردم با رژیم طاغوت مبارزه کردند تا نظام دینی را تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: نرم‌افزار تدارک کشور براساس اصل منطبق با دین بوده و اظهارنظرکننده آن فقهای شورای نگهبان هستند، از این‌رو شورای نگهبان دو نقش خطیر در دفاع از اسلامیت و جمهورت نظام دارد. 

عزیزی با اشاره به یک مصداق وظایف شورای نگهبان در دفاع از جمهوریت، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را برشمرد و گفت: شورای نگهبان بر انتخابات نظارت دقیق می‌کند به طوریکه نظارت شورای نگهبان براساس اصل ۹۹ در تمام موارد ساری و جاری است.

وی افزود: شورای نگهبان در این مدت سعی خود را بر عمل به این تاکیدات رهبری داشته است و معیار خود را تنها قانون قرار می‌داند.

ارسال نظرات