خبرهای داغ:
سروان مسلم شجاعی پور معاون اداری مالی انتظامی شهرستان شادگان ، دکترای مدیریت ، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) فضای مجازی را یک فضای تئوری که در آن ارتباطات رایانه ای و اینترنتی رخ می دهد ، برشمرد.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۰۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

دکتر شجاعی پور درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان درشادگان اذعان داشتند : نام دیگر فضای مجازی ، فضای سایبری است که به معنای فرماندار یا راننده سکان دار می باشد لذا راننده در فضای مجازی همان کاربران با نفوذ تولید کنندگان اطلاعات هستند.

ایشان در خصوص مزایا و تهدیدات شبکه های اجتماعی بیان نمودند : فرصت یعنی مزایا و تهدید یعنی معایب ، بنابراین مزایای شبکه اجتماعی بیشتر از معایب آن است که در صورت عدم استفاده صحیح از این ابزار فوق العاده متاسفانه فرصت به تهدید و در صورت آگاهی و شناخت و استفاده صحیح از این موتور جستجوگر اطلاعات ، تهدیدات نیز به فرصت مناسب در اختیار بشر تبدیل میشود از مزایای برجسته آن می توان انتشار آزادانه و سریع اطلاعات و اخبار و افزایش قدرت ، تحلیل و قدرت روحیه انتقادی ، انتقال و عبور از مرزهای جغرافیایی و شناخت از جوامع ، اخلاق ، انسان ، هنر ، ورزش و فرهنگ دیگران نام برد .
و از مهمترین آسیب های فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی در این شهرستان می توان به استفاده بی رویه از شبکه ها و ابعاد مخرب در زندگی تحصیلی ، عبادی ، رفتاری ، خانوادگی و روانی جوانان اسم برد.
راههای مقابله و پیشگیری از این آسیبها :
۱- تقویت و افزایش ارتباطات منطقی و عاطفی خانواده خصوصا در مورد دانش آموزان دختر ۲- جایگزین کردن تفریحات سالم خانوادگی ۳- درگیرکردن دانش آموزان درفعالیتهای اجتماعی مثبت 4 - نظارت برفضای مجازی ازحوزه های مختلف.
در خصوص ورود دانش آموزان به فضای مجازی باید با آموزش و نظارت والدین ، معلمان ، مربیان و کمک گرفتن از دوستان قابل اعتماد و آگاه باشد.

شجاعی پور درپایان خاطرنشان کرد : فضای مجازی به مانند خودرو است که اگر آموزش کافی در خصوص استفاده از این وسیله نقلیه که به قصد رفاه انسان بوجود امده ، نداشته باشید متاسفانه به بلای خانمانسوز تبدیل میشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها