خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین ایثارگری بدون کارشناسی درست و نسنجیدن وضعیت موجود بر روی کاغذ نوشته و تصویب شدند به همین دلیل است که در اجرایی کردن آنها با مشکلات روبرو می‌شویم.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۵۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی طی نشست با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان قزوین ضمن تبریک دهه‌ی کرامت گفت: این دهه فرصت خوبی است تا بیشتر با فضایل و ویژگی‌های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) آشنا شویم.
وی پس از استماع پرسش‌ها و مشکلات مطروحه از سوی زنان نخبه‌ی شاهد و ایثارگر استان، با اشاره به قوانین ایثارگری تصویب شده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گسترده‌گی آمار جامعه ایثارگری، ارایه‌‌ی خدمات مختلف به آنها تعریف شده ولی با توجه به کمبود اعتبارات در خدمات‌رسانی به این قشر معظم جامعه، مشکلاتی وجود دارد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین که بر روی کاغذ نوشته شده در عمل به صورت بد اجرا می‌شود، گفت: عدم کارشناسی در تصویب قانون آزاردهنده شده و نارضایتی جامعه‌ی ایثارگر را به همراه داشته است.
این مسوول افزود: قوانین ایثارگری بدون کارشناسی درست و نسنجیدن وضعیت موجود بر روی کاغذ نوشته و تصویب شدند به همین دلیل است که در اجرایی کردن آنها با مشکلات روبرو می‌شویم.
زرآبادی گفت: بدبین شدن آحاد جامعه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله تبعات بد تصویب قوانین جامعه ایثارگری مانند استخدام بوده به نحوی که همه‌ی مردم بیان می‌کنند اگر ایثارگری در دستگاهی مشغول به کار شده به دلیل سهمیه است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در اشتغال جامعه ایثارگران در دستگاه‌ها باید به نحوی عمل می‌کردیم که مردم جذب آنها در نهادها را به دلیل شایستگی و توانایی‌شان می‌دانستند که در عمل این مهم اتفاق نیفتاده است.
این مسوول با بیان اینکه جامعه ایثارگران عنوان می‌کنند چرا نظارت بر قوانین ایثارگری وجود ندارد، افزود: وقتی قوانینی که ریشه و اصل آن درست تعریف نشده چگونه می‌توان بر روی آنها نظارت کرد و نتیجه درست گرفت؟
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: قانونی که بدون کارشناسی بر روی کاغذ نوشته و تصویب می‌شود نباید انتظار داشت که بر آنها نظارت خوبی کرد تا به نحو مطلوبی اجرا شود.

تناقص در قوانین و سیاستگذاری‌های ما زیاد است

زرآبادی گفت: برای رفع مشکلات موجود در قوانین جامعه‌ی ایثارگری، باید ابتدا قبول کنیم که اشتباه کردیم و باید در راستای اصلاح آن تلاش کنیم تا موقعی که قبول نکنیم و همین روال پیش برود ممکن است فردا بدتر از امروز باشد.
وی افزود: در 10 سال گذشته جایگاه اجتماعی و وضعیت خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران، نسبت به امروز بهتر بوده است ولی هر چقدر که جلو رفتیم این وضعیت بدتر شد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در تعریف و تصویب قوانین از راهکارها و روش‌های بهتری استفاده شود و همچنین کارشناسی‌های دقیقی در قانون صورت گیرد تا بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم.
این مسوول افزود: تناقص در قوانین و سیاستگذاری‌های ما زیاد است که باید این وضعیت اصلاح شود تا بتوانیم نتایج خوبی از آنها بگیریم.
انتخاب مدیر باید براساس شایسته‌سالاری باشد

زرآبادی با اشاره به سوال یکی از جامعه‌ی ایثارگران مبنی بر اینکه چرا از فرزندان شاهد و جانباز در ارتقای پست مدیریتی استفاده نمی‌شود، گفت: در انتخاب مدیر باید ملاک براساس توانمندی و شایسته‌سالاری باشد و هر فردی در ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد این معیارها را داشته باشد، بایستی برگزیده شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: انتخاب مدیر شایسته ربطی به خانواده شاهد و ایثارگر ندارد و هر فردی که بتواند مدیری خوب باشد باید انتخاب شود.
این مسوول افزود: تا زمانی که ساختار ما در انتخاب مدیر براساس شایسته‌سالاری نباشد نمی‌توان انتظار داشت که مدیران بر این معیار انتخاب ‌شوند.
وی گفـت: در دستگاه‌های اجرایی، بانوان زیادی توانمند و فعال هستند ولی به دلیل خانم بودن، ارتقای پست پیدا نکردند در حالی که باید در انتخاب مدیر به معیارهای شایسته‌سالاری توجه کرد و زن و مرد بودن هیچ تفاوتی ندارد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات امروز در اشتغال گفت: دولت در جهت کوچک‌سازی و کاهش جذب نیرو تلاش می‌کند و از طرف دیگر ظرفیت استخدامی به جامعه‌ی ایثارگران در دستگاه‌ها تعریف شده است.
زرآبادی افزود: وقتی که یک دستگاه نیرویی برای جذب کردن نیاز نداشته باشد چگونه می‌توان از مسوول دستگاه انتظار داشت تا افرادی را از جامعه‌ی ایثارگران استخدام کند.

مشکلات فرهنگی امروز بیانگر عملکرد بد ماست

وی با بیان اینکه در مسایل فرهنگ‌سازی خلا بسیار داریم، گفت: دلیل مشکلات فرهنگی امروز به دلیل این است که ما درست حرکت نکردیم و در واقع باید بگویم بد عمل کردیم.
زرآبادی گفت: در سال‌های گذشته باید صداقت در بین مردم ترویج می‌یافت ولی امروز افرادی که نفاق، دورویی و چند چهره هستند موفق‌ترند و کسانی که صادقانه کار کردند کمتر موفق بودند که این مهم بیانگر مشکلات زیاد ما در حوزه فرهنگ است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر جامعه امروز به فرزندان شهدایی که در دستگاه‌ها جذب می‌شوند نگاه بدی دارند به دلیل این است که ما در سیاست‌گذاری‌ها و تصویب قوانین اشتباه عمل کردیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه افردی از جامعه شاهد و ایثارگر هستند که نمی‌خواهد دیگران بدانند که از ایثارگران هستند تا به او نگویند که از سهمیه استفاده کرده است، افزود: این مهم با توجه به اینکه یک ارزش است ولی امروز معضلی برای این قشر معظم جامعه تبدیل شده و همه‌ی اینها بیانگر این‌ست که سیاست ما اشتباه بوده است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفـت: جلسات هم‌اندیشی که برگزار می‌شود نتیجه آن باید به یک راهکاری منتهی شود و بنده با کمال میل در پیگیری و عملیاتی شدن نتیجه آن تلاش خواهم کرد.
زرآبادی همچنین از زحمات غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران قدردانی کرد.
در این نشست ضمن ارایه انتقادات و پرسش های جامعه‌ی هدف و بیان دیدگاه‌های مهندس زرآبادی، غلامرضا حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد نیز به بیان برنامه‌ها و چالش‌های پیش‌روی در حوزه‌‌ی ایثار و شهادت پرداخت.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها