آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی گفت: همه انقلابیون و دلسوزان انقلاب باید بدانند مبارزه با فساد سنگر مهم دفاع از انقلاب اسلامی است؛ این سنگر را را همه باید حفظ کنیم و باید مطالبه کنیم تا عدالت اجتماعی در جامعه ما محقق شود؛ اگر نیرو‌های انقلابی در این سنگر موفق نباشند موجودیت انقلاب در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۶۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه حومه شرقی یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرارسیدن خجسته میلاد سراسر سعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) گفت: در آستانه میلاد پر شور و سرور امام هشتم (ع) قرار داریم و امیدواریم خدای متعال به برکت این امام رئوف ما را مورد رآفت بیش از پیش خود قرار بدهد.

«آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی» افزود: امام هشتم از چند جهت رضا نامیده شدند یکی از این جهت که او از خدا راضی بود آنچه را که خدای متعال برای او مقدر فرمود: ه بود کاملا می‌پذیرفت و از این پذیرفتن هم راضی بود؛ از جهت دیگر به امام هشتم رضا گفته می‌شود که خدای متعال هم از این بنده‌ی ناب و مخلص خود راضی بود؛ از جهت سوم به امام هشتم رضا گفته می‌شود برای آنکه دوست و دشمن از این بزرگوار به واسطه‌ی اخلاق پسندیده اش و به واسطه‌ی علم و جایگاه رفیع اش راضی بودند.

وی با اشاره به این احضار هیئت دولت توسط مقام معظم رهبری گفت: در آن محدوده‌ای که مقام معظم رهبری اختیاراتی دارند و توانایی هست سعی می‌کنند در حل مشکلات خودشان راساً اقدام نمایند.

وی ادامه داد: همچنان که در چند روز اخیر شاهد ارتباط مقام معظم رهبری با برخی از کشور‌های همسایه مانند روسیه توسط نماینده شان بودیم و این موضوع گویای این است که مقام معظم رهبری احساس می‌کنند بعضی از افرادی که باید در این زمینه چابکی و چالاکی از خود نشان نمی‌دهند لذا خود مقام معظم رهبری برای حل مشکلات مردم در صحنه و عرصه حضور پیدا می‌کند.

امام جمعه محمد آباد یزد با یادآوری سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون، اذعان داشت: قانون ننگینی که در سال ۱۳۴۳ علیه عزت ملی و استقلال ملی ما تصویب شد و متاسفانه دولت طاوغوت در آن زمان همراهی کرد و همگامی نشان داد.

وی با بیان اینکه موضوع کاپیتولاسیون نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید اذعان داشت:هرچند که انقلاب ما جرقه‌ای اش از سال ۴۱ زد و در سال ۴۲ شعله‌ور شد، اما کاپیتولاسیون نقطه عطفی برای کشور ما و انقلاب ما به حساب آمد.

مدرسی، بر عبرت‌های تاریخی کاپیتولاسیون تاکید و گفت: امروز نسل جدید می‌خواهد بداند انقلاب برای چه شکل گرفت، از چه زمانی شکل گرفت، اهداف این انقلاب چه بود، توسط چه کسانی شکل گرفت، داده‌هایی که داده ایم چه بود و دستاورد‌هایی که به دست آورده ایم چه بود؟ لذا ما روحانیت، نسل انقلاب و رسانه‌های مکتوب، شنیداری، جمعی و حتی شبکه‌های اجتماعی مسئولیت دارند تا پاسخ این سئوالات را تبیین کنند.

امام جمعه محمد آباد یزد در بخش مهمی از سخنان خود اذعان داشت: بحث مبارزه با فساد در شرایط کنونی جامعه ما موضوع مهمی است که باید با آن هوشیارانه‌تر و مقتدرانه‌تر رفتار شود؛ متاسفانه کم و بیش فساد در جامعه ما آن هم در رده‌های بالای با نفوذ به مراتب دیده می‌شود.

وی افزود: ما اگر بخواهیم گفتمان انقلاب را زنده نگه داریم باید مهمترین موضوع را که در شرایط کنونی مبارزه با فساد است به گفتمان تبدیل و مطالبه کنیم تا مسئولان در این زمینه هوشیارتر کار بکند؛ اگر مقام معظم رهبری نامه می‌نویسند و تاکید می‌کنند که باید وضعیت ارز برای من مشخص شود برای این است که این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و نقش این مبارزه در زنده نگهداشتن آرمان‌های انقلاب به ویژه آرمان عدالت طلبی انقلاب یک امر غیر قابل انکاری است مسئولین باید در این زمینه مصمم‌تر و با اراده‌تر رفتار کنند.

مدرسی تاکید کرد: اگر مردم ما در موضوع فساد مطالبه می‌کنند به معنای تضعیف دولت نیست؛ این معنا ندارد که صد‌ها و هزاران ماشین خارجی با خارج شدن میلیارد‌ها دلار این کشور به صورت غیر قانونی در کشور ما حضور پیدا بکند؛ وزارتخانه بیان کند غیر قانونیست، گمرک بگوید قانونی است و بعد هم روشن نشود؛ این معنا ندارد افرادی از طریق رانت ده‌ها کیلو و صد‌ها کیلو طلا را از خزانه کشور و از دست مردم به بهانه خرید سکه خارج کنند معلوم نشود به کجا می‌رود.

امام جمعه حومه شرقی تفت اذعان داشت: همه انقلابیون و دلسوزان انقلاب باید بدانند مبارزه با فساد سنگر مهم دفاع از انقلاب اسلامی است؛ این سنگر را را همه باید حفظ کنیم و باید مطالبه کنیم تا عدالت اجتماعی در جامعه ما محقق شود؛ اگر نیرو‌های انقلابی در این سنگر موفق نباشند موجودیت انقلاب در معرض خطر قرار خواهد گرفت و لذا دولتمردان، دستگاه قضایی قضاییه و مجلس باید عمل، نظارت و احساس مسئولیت کنند.

وی در پایان گفت: موضوع مبارزه با فساد و نقش آن برای بقای انقلاب دیگر ربطی به این حزب و آن حزب، این گروه و آن گروه، این مسئول و آن مسئول ندارد بلکه موجودیت انقلاب وابسته به دفاع از این سنگر است و این موجودیت را باید ما رقم بزنیم و حفظ کنیم و مطالبه کنیم.

ارسال نظرات