نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
مره صدق گفت: گردشگری طبیعی و اقلیمی با توجه به تفاوت قابل توجه اقلیمی که در کشور ما وجود دارد و نیز گردشگری بومی، روستایی و گردشگری با تکیه بر جنبه‏‏‎های مردم شناسانه در کشور می‎تواند اثرگذار باشد.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۰۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
سیامک مره صدق نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون چالش‎های صنعت گردشگری کشور، ظرفیت‏ها و کاستی‏های این هنر و صنعت عنوان کرد: در رابطه با صنعت گردشگری یک مسئله اساسی وجود دارد و جمعیت هدف ما محدود است.

وی بیان کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از افرادی که وارد چرخه گردشگری می‌شوند، رفتار‌هایی متناسب با فرهنگ ما ندارند.

مره صدق تصریح کرد: گردشگری به صورت گردشگری فرهنگی، مذهبی با تاکید بر اماکن زیارتی در کشور و نیز گردشگری سلامت وجود دارد و گردشگری در مفهوم عام آن که برای لهو و لعب است در کشور ما کاربردی ندارد.

وی اظهار داشت: گردشگری طبیعی و اقلیمی با توجه به تفاوت قابل توجه اقلیمی که در کشور ما وجود دارد و نیز گردشگری بومی، روستایی و گردشگری با تکیه بر جنبه‏‏‏‏‎های مردم شناسانه و جامعه شناسانه در کشور ما می‎تواند بسیار اثرگذار باشد.

مره صدق عنوان کرد: تکیه بر روستا‌هایی که امکان تبدیل به قطب‎های جذب گردشگر را دارند و روستا‌هایی که دارای بافت‏های باارزش تاریخی هستند مثل ابیانه، کندوان در تبریز و روستا‌هایی که در حاشیه کویر وجود دارد می‏توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند.

وی در پایان گفت: زندگی عشایری و کوچ نشینی می‎تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به گردشگری به عنوان یک جاذبه در نظر گرفته شود.
ارسال نظرات