خبرهای داغ:
قناعتی خطاب به مسئولان جدید شهری:
عضو شورای شهر سابق تهران گفت: مدیریت شهری مردم تهران را ده ماه از خدمات دهی خط 7 محروم کردند و متاسفانه از خط 25 کیلومتری که 20 کیلومتر آن توسط آقای دکتر قالیباف افتتاح شده بود به نام خود بهره بردند.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۴۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل قناعتی عضو پیشین شورای شهر تهران با طرح چند سوال درراستای تعطیلی خط 7 متروی تهران و افتتاح دوباره آن گفت: اصلی ترین سوالی که باید از مدیریت شهری و اعضای شورای شهر پرسیده شود چرایی تعطیلی خط 7 متروی تهران در حال فعالیت وارائه سرویس به شهروندان بود؟ چرا تعطیل و چرا با همان ویژگی ها یک بار دیگر افتتاح شد؟ اگر سیگنالینگ  و هواکش های خط 7 در ده ماه پیش مورد اختلاف نظر آقایان بود و آن را خطرناک عنوان می کردند آیا بعد از گذشت ده ماه با همان ویژگی ها راه اندازی شده دیگر خطری متوجه شهروندان نخواهد بود؟ آیا به غیر از این بود که ده ماه گذشته کارشناسان تاکید کرده بودند که با فاصله زمانی 30 دقیقه استفاده از هواکش ها و سیگنالیست ها هیچ گونه خطری متوجه مسافران نخواهد بود؟

وی در این باره افزود: آیا دوستان به این موضوع واقف نبودند که قطار دیزلی نیست، قطار برقی است و مشکل هواکش آنقدر بزرگ نیست که دوستان شورا و شهرداری آنقدر آن  را بزرگ کردند! آیا اگر جان مردم برای دوستان اصلاح طلب آنقدر مهم بود چرا هم اکنون بدون رفع نواقص عنوان شده خطی که یک بار در دوره مدیریت دکتر قالیباف افتتاح شده بود را باز افتتاح کردند! مسلما عوام فریبی تنها موضوعی در رفتار مدیریت شهری تهران است که می توان  از آن یاد کرد.

وی با تاکید بر سیاسی کاری توقف خط 7 مترو ادامه داد: مطرح کردن مشکلات خط 7 مترو و تعطیلی و توقف آن در راستای سیاسی کاری و عوام فریبی چیزی غیر از بازی کردن با احساسات مردم نبود ؛ مدیریت شهری مردم تهران را ده ماه از خدمات دهی خط 7 محروم کردند و متاسفانه از خط 25 کیلومتری که 20 کیلومتر آن توسط آقای دکتر قالیباف افتتاح شده بود به نام خود بهره برداری کردند. یقینا آنچه درخصوص جان شهروندان عنوان شد حرکتی سیاسی بود تا به افکار عمومی تلقین کند که اصولگرایان توجهی به جان مردم ندارند و افتتاح خط 7 یک افتتاح سیاسی بوده تا کارشناسی شده؛ حال این سوال مطرح می شود چرا در حالی که خودتان منتقد عیوب خط 7 بودید با همان مشخصات آن را دوباره افتتاح کردید؟ آیا افتتاح 5 کیلومتر از 20 کیلومتر افتتاح شده در دوران دکتر قالیباف هنر شماست؟ مسلما مردم امروز متوجه معنی سیاسی کاری شده اند و می دانند شما به دلیل کار سیاسی حتی از همان ظرفیت سابق برای خدمات رسانی به شهروندان نیز استفاده نمی کنید! اگر افتتاح خط 7 سیاسی کاری بود شما نیز با افتتاح همان مشخصات قبلی و عدم تغییر و تحول در آن دست به کاری سیاسی زده اید. خوشبختانه مردم امروز متوجه شده اند که اصلاح طلبان به دلیل  خودخواهی جریان فکری خود جامعه را از بسیاری از مواهب و خدمات محروم کرده اند.

قناعتی درباره زیان اخیر به پله های مترو برقی اینگونه توضیح داد: نه تنها سوء مدیریت مانع بهره مندی مردم از خدمات شده بلکه پله های انبار شده مترو به دلیل عدم مطلوب بودن سیستم نگهداری انبار آتش گرفت متاسفانه مدیریت شهری جدید نه تنها در راستای ارتقا توان مترو کاری نکرد بلکه ضرر و زیان بزرگی نیز به آُن وارد کرد.

وی برنامه های توسعه خطوط ریلی را با توجه به هدف گذاریهای شورای چهارم اینگونه تشریح نمود: در شورای چهارم قرار براین بود که در  سال 96 خط 7 راه اندازی و مورد بهره برداری قرا بگیرد و اگر مدیریت شهر برعهده تیم پیشین با حضور دکتر قالیباف می ماند خط 6 نیز در نیمه اول سال جاری یعنی تا پایان شهریور سال 97 مورد بهره برداری قرار می گرفت. طبق جدول زمان بندی شده در شورای اسلامی شهر که افزایش خط را به 150 کیلومتر برای شهردار تعریف کرده بودند این جدول باید طبق زمان بندی ها به انجام می رسید. هر چند شهرداری تهران مشکلات مالی داشت اما علی رغم مشکلات یاد شده دکتر قالیباف  براساس برنامه زمانی برنامه محول شده را به خوبی انجام داد ضمن اینکه یقینا تا کنون  سیستم سیگنالینگ به صورت کامل نیز عملیاتی شده بود.

قناعتی خاطر نشان شد: مسلما نمی توان منتظر بهره برداری سایر خطوط مترو  یا انجام فعالیت های عمرانی در شهر تهران بود چرا که آنچه تا کنون از عملکرد مدیریت شهری دیده شده موید این نکته است که نه براساس جدول زمان بندی شده و نه بر هیچ اساسی نمی توان زمان مشخصی را برای انجام پروژه های عمرانی عنوان نمود.

قناعتی درپایان با اشاره به اینکه تایید کارفرما به معنای تایید کارشناسان شهرداری است گفت : بی شک در صورت تایید نهایی و ناظران شهرداری کار از پیمانکار تحویل گرفته می شود بنابراین در هر حادثه ای نقش شهرداری بسیار حائز اهمیت است.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها