اسلامی گفت: یکی از عواملی که باعث شد فساد اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران تاحدودی رواج پیدا کند شاید ضعف در اجرای قوانین و در نظر گرفتن برخی مصلحت ها و ملاحظات بوده باشد.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۵۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

حمیدرضا اسلامی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، برخورد سرسختانه با مفاسد اقتصادی را عاملی بازدارنده برای بروز تخلف در بخش های اقتصادی عنوان کرد و افزود: امروز رانت خواری و ویژه خوار در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی به یک چالش و بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئله رانت قابل قبول نیست، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در این خصوص تذکر داده اند و تبعات بروز چنین مسائلی را برای مسئولین شرح داده اند، با این حال در سال های اخیر شاهد اخباری مبنی بر فساد اقتصادی افراد نزدیک به مسئولان رده بالای دولتی بوده ایم.

این اقتصاددان ادامه داد: گویا وزیر اطلاعات برخورد سخت با مفسدان اقتصادی را برای اقتصاد کشور نامناسب دانسته اند، ایشان باید کمی تحقیق کنند که در کشورهای در حال پیشرفت و توسعه چگونه مدیران رده بالای کشور را که تخلفات اقتصادی داشته اند بدون هیچ پرده ای در مقابل دیدگان مردم مجازات می کنند.

اسلامی تأکید کرد: یکی از عواملی که باعث شد فساد اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران تاحدودی رواج پیدا کند شاید ضعف در اجرای قوانین و در نظر گرفتن برخی مصلحت ها و ملاحظات بوده باشد؛ با این حال خواسته مردم از دستگاه قضا این است که با مفسدان اقتصادی بدون هیچ مماشاتی و به صورت شفاف برخورد شود.

ارسال نظرات