نماینده محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه اختلاف در دولت موج می‌زند و تیم اقتصادی دولت توان اداره امور را ندارد، گفت: گره زدن حل مشکلات کشور به وعده اروپایی‌ها، همان کلاهی است که در برجام بر سرمان رفت.
کد خبر: ۹۰۳۷۹۲۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت ترمیم کابینه، اظهار داشت: واقعیت این است که تیم اقتصادی دولت یکدست نیست، اختلاف در دولت موج می‌زند.

وی افزود: به عنوان مثال یک روز آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید یارانه نقدی 3 دهک حذف می‌شود و فردای آن روز اقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید نه! حذف نمی‌شود؛ اینگونه موارد نشان می‌دهد که دولت هماهنگ رفتار نمی‌کند و اختلاف عمیقی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه برخی افراد در تیم اقتصادی دولت توان اداره امور را ندارند، گفت: این افراد خسته و بی‌انگیزه هستند، دولت حتماً باید افراد خسته را از کابینه حذف کند و افرادی که دارای انگیزه هستند را وارد سیستم کند، از طرفی شاهدیم برنامه دولت برای شرایط فعلی کشور مشخص نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت باید نقشه راه ثابتی داشته باشد، گفت: باید جابجایی‌هایی در دولت انجام شود، دولت باید ریل خودش را عوض کند، بخشی از دولت اعتقادی به اینکه ظرفیت داخلی کشور توان حل مشکلات را دارد، ندارند، به همین دلیل دست به سوی غرب دراز کنند و برای رفع مشکلات کشور از بیرون گدایی می‌کنند.

سلیمی یادآور شد: دولت باید عینکش را بردارد، دولت پیش از این ادعا می‌کرد زبان گفت‌وگو را بلد است، اما خود آنان این مشکلات را ایجاد کردند و گره حل مشکلات را به مذاکرات و دل خوش کردن به وعده اروپایی‌ها بستند و این همان کلاهی است که در برجام بر سرمان رفت، دولت تصور می‌کند اروپایی‌ها می‌توانند مشکلات را حل کنند، اما این همان تجربه تلخی است که از آمریکایی‌ها در برجام دیدیم.

وی ادامه داد: دولت باید تلاش خود را برای حل مشکلات کشور بیشتر کند، دولت اهل تلاش نیست و باید بیشتر بِدَود، دولت باید به الزامات نظارت نیز ملتزم شود، مردم می‌فهمند چه افرادی شب عید خانواده‌شان یک هفته در کیش هستند، این چیزی نیست که مردم نفهمند، دولتی‌ها باید از روحیه اشرافی‌گری دست بردارند و با برنامه وارد میدان شوند و مشکلات را حل کنند، اینکه پدر داماد فلان مسئول یا برادر فلان مسئول ارز دولتی بگیرد، این برای مردم آزاردهنده‌است و قابل درک نیست. دولت باید شجاعت برخورد با مفسدین را داشته باشد.

ارسال نظرات