دونالد ترامپ در چند توئیت به سیاست اتحاد اروپا و چین در پایین آوردن عمدی ارزش یوآن و یورو انتقاد کرد و گفت: این مسئله در کنار افزایش دلار تمام قدرت رقابت پذیری ما را از بین می‌برد.
کد خبر: ۹۰۳۸۰۱۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱


به گزارش خبرگزاری بسیج، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته حملات خود به چین و اتحادیه اروپا را شدت بخشید و آنها را به پایین آوردن ارزش یورو و یوآن و همچنین نرخ بهره بانکی متهم کرد.

ترامپ در توئیت خود نوشت که آمریکا که در شرایط کنونی عملکرد خوبی را دارد باید حقوق از دست رفته خود از اجرای چنین دست کاری‌های ارزی غیرقانونی و همچنین قراردادهای تجاری که برای آمریکا سودآور نبوده را باز پس بگیرد.

وی نوشت: چین، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها  ارز پولی ملی و نرخ بهره بانکی خود را پایین آوردند و این در حالی است که آمریکا در حال بالا بردن نرخ سود بانکی و از سوی دیگر دلار نیز روز به روز در حال تقویت شدن است که این مسئله تمام قدرت رقابت پذیری ما را از بین خواهد برود.

حمله اخیر ترامپ در حالی انجام می‌شود که تنش‌های تجاری بین آمریکا و شرکای تجاری این کشور رو به شدت گرفتن است. تنها چند روز پس از ورود به کاخ سفید دونالد ترامپ آمریکا را از پیمان تجارت ترانس پسفیک خارج کرد. چرا که مدعی بود اجرای این پیمان میلیون‌ها شغل را از مردم آمریکا می‌دزدد.

وی همچنین آمریکا را از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا خارج کرد و هم اکنون 3 کشور آمریکا،‌کانادا و مکزیک در حال مذاکره دوباره با یکدیگر برای انعقاد قرارداد جدید هستند.

ترامپ در یک توئیت دیگر نوشت: آمریکا نباید برای عملکرد خوب دیگری که دارد مجازات شود. تشدید سیاست‌های اقتصادی می‌تواند تمام آنچه که ما تاکنون به دست آورده‌ایم را از بین ببرد.

آمریکا باید اجازه پیدا کند تمام آنچه که از محل کاهش عمدی نرخ ارز توسط دیگر کشورها و قراردادهای تجاری بعد که از دست داده است را، بازیابد.

ترامپ همچنین گفته است که باید کسری تجاری آمریکا با چین کاهش یابد.

وی پکن را به سرقت مالکیت معنوی دارایی‌ها،‌کاهش عمدی ارزش یوآن و همچنین ارائه یارانه‌های صادراتی غیرقانونی متهم کرده است.

پس از این توئیت‌های ترامپ ارزش دلار در برابر یورو، ین و یوآن کاهش یافت،‌شاخص ارزش دلار که ارزش این ارز را در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی نشان می‌دهد ساعاتی پیش از بازگشایی بورس نیویورک 0.5 درصد کاهش یافت.

به نظر می سرد با جدی تر شدن جنگ تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا و چین، دو طرف در حال ورود به یک جنگ ارزی علیه یکدیگر هستند.

ارسال نظرات