مدیرعامل شرکت حوله یاس سپید مشهد:

ایرانی باید مروج فرهنگ استفاده از کالای با کیفیت داخلی باشد

مدیرعامل شرکت حوله یاس سپید مشهد گفت: در جهت تحقق شعار سال باید مروج فرهنگ استفاده از کالای با کیفیت ایرانی باشیم.
کد خبر: ۹۰۳۸۰۴۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

پوریا ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: ما در شرکت حوله یاس سپید همیشه حامی مروجان حامی تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی هستیم و این مجموعه و همچنین گروه تولیدی مشهد یکی از حامیان برگزاری چهارمین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی بود، مراسمی که به‌خوبی توسط هدلینگ علوی اجرا شد و همیشه معتقدیم که باید به بهترین نحو ممکن به معرفی ظرفیت‌های مختلف کشور عزیزمان در حوزه‌های مختلف همچون تولید، میزبانی و غیره بپردازیم.

ترابی با بیان اینکه شرکت حوله یاس سپید مشهد یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید حوله در کشور است، گفت: کلنگ این مجموعه در تیر ماه ۱۳۹۵ در شهرک صنعتی چناران به زمین زده شد و این مجموعه در سال گذشته با ۳۰ کارگر آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۱۸۵ نیروی جوان مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه کارخانه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و در مدت زمان حدود ۱۰ ماه احداث شده است، افزود: بخش‌های فعال در این کارخانه شامل سالن‌های مقدمات و بافندگی، انبار حوله خام، سالن‌های رنگرزی نخ و پارچه، سالن تکمیل، سالن دوزندگی و پوشاک و انبار‌های مواد اولیه و محصول و سایر انبارها بوده است.

مدیرعامل شرکت حوله یاس سپید مشهد با بیان اینکه ‌مشکلات اقتصادی منجر به تعدیل نیرو در این کارخانه نشده است، ادامه داد: با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه بود نه تنها هیچگونه تعدیل نیرویی نداشیم، بلکه رشد چند برابری را در بحث اشتغال‌ داشته‌ایم و به ازای هر اشتغال مستقیم یک تا ۲ اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد شده است؛ همچنین در بحث اشتغال به موضوع استفاده از زنان سرپرست خانوار توجه ویژه‌ای شده است.

ترابی با اشاره به اینکه کارخانه حوله یاس سپید مشهد در دی ماه سال ۹۶ به صورت رسمی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد، تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال احداث شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از گرانی و عدم ثبات نرخ ارز در کشور، تاکید کرد: افزایش‌های اخیر نرخ ارز مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است و هزینه‌های اقلام وارداتی را به نسبت چند ماه گذشته چند برابر کرده است.

مدیرعامل شرکت حوله یاس سپید مشهد با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه این واحد صنعتی ۵ تن و سالانه ۱۵۰۰ تن حوله در انواع و اقسام رنگ‌ها و طرح‌ها و در بسته‌بندی‌های شیک و متنوع بوده است، اضافه کرد: اصلی‌ترین هدف احداث این کارخانه حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات بی‌رویه انواع حوله از کشور ترکیه و دیگر کشورها بوده که سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و امیدواریم در سال جاری باراندمان بالا بتوانیم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد این عدد را کاهش دهیم.

ترابی با بیان اینکه شرکت حوله یاس سپید مشهد توجه ویژه‌ای به بحث صرفه‌جویی مصرف آب و رفع نگرانی بحران بی‌آبی و کم‌آبی دارد، تاکید کرد: این کارخانه دارای سیستم تصفیه و بازچرخانی آب بوده و ۷۰ درصد آب مصرفی قابل تصفیه، بازچرخانی و استفاده مجدد بوده است.

وی بیان کرد: ماشین‌آلات این کارخانه از کشورهای آلمان، ایتالیا و بلژیک خریداری شده است و در بحث اقلام و مواد اولیه مصرفی کمترین میزان واردات را داریم و ۹۵ درصد مواد اولیه مصرفی ایرانی بوده است و اگر ماشین‌آلات داخلی هم با کیفیت بالا تولید شود می‌توان به راحتی جایگزین کرده و از نمونه ایرانی آن استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت حوله یاس سپید مشهد گفت: مشکلات موجود در صنعت حوله بافی شامل واردات زیاد از کشورهای چین، ترکیه، هندوستان، تایوان، اوکراین، مجارستان و غیره، سن بالای عمده کارخانجات تولیدی داخل، قاچاق کالا، و تسهیلات با بهره بالا بوده است.

ترابی با ابراز نگرانی از گرانی و عدم ثبات نرخ ارز در کشور، افزود: این بی‌ثباتی منجر به ایجاد مشکلاتی همچون افزایش نرخ تورم، کاهش ارزش پول ملی، کاهش تولید و نوسانات پی در پی قیمت و افزایش هزینه‌های مواد اولیه وارداتی کارخانجات به نسبت چند ماه گذشته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار