امام‌جمعه اردکان:

کشور را معطل مذاکره و برجام نکنید/ دولت اجازه ندهد که دشمنان در زندگی و معیشت مردم مشکلی ایجاد کنند

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تسریع در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: کشور را معطل مذاکره و برجام نکنید.
کد خبر: ۹۰۳۸۰۵۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) را تبریک گفت و به بیان آثار و برکات زیارت آن امام همام در زندگی دنیا و آخرت انسان پرداخت.
وی، مقدم خادمان آستان قدس رضوی را به شهرستان اردکان گرامی داشت و بر بهره‌مندی بامعرفت از برکات زیارت حضرت امام رضا (علیه‌السلام) تأکید کرد و افزود: کفران نعمت، یکی از گناهانی است که عقوبت آن سریع به انسان می‌رسد.
امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم با اشاره به ارسال پیام مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور روسیه گفت: استقبال خوبی از سوی پوتین انجام شد که انشا الله این نقطه آغاز و شروعی بر تغییر موازنه قدرت و تغییر نگاه اقتصادی از غرب به شرق خواهد بود.
وی افزود: گاهی در میان بعضی از مسئولان ما، اروپا به‌عنوان همه دنیا معرفی می‌شود که این‌یکی از انتقادهای به‌جایی است که هم مقام معظم رهبری و هم بعضی از مسئولان دیگر تذکر داده‌اند که دنیا فقط اروپا نیست. کشورهای مهمی ازنظر اقتصادی مانند روسیه، چین و هند راداریم که در اروپا قرار ندارند این سه کشور می‌توانند به‌عنوان کشورهای قدرتمند و مطرح درزمینهٔ اقتصادی با کشور ما تعاملات خوبی داشته باشند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: کشور جمهوری اسلامی و نظام ما اهل تعامل با همه دنیاست و فقط با آمریکا به خاطر آن ظلم و ستم‌هایی که کرده است و حق‌وحقوق‌هایی که از ما گرفته است و پس نمی‌دهد و تا اصلاح نشود ما با این کشور رابطه نداریم و یکی هم با رژیم صهیونیستی رابطه ندارد چراکه ما او را نامشروع و غاصب می‌دانیم. اسرائیل، کشور مردم فلسطین را غصب کرده است و بیت‌المقدس را تصاحب کرده است. در هرجایی از این کره زمین مظلومی وجود دارد رد پای اسرائیل هم در آنجا دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: اگرچند کشور اروپایی با ما همکاری نمی‌کنند به این معنی نیست که تمام اقتصاد ما دچار مشکل بشود. در دوره مذاکرات برجم و اکنون‌که مذاکره با کشورهای اروپایی مطرح است مقام معظم رهبری تأکید کردند که کسی با مذاکره مخالف نیست اما کشور را معطل مذاکره و برجام نکنید. امیدواریم که این سفر برکات زیادی داشته باشد.
خطیب جمعه اردکان در ادامه با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری گفت: این ملاقات به خاطر شرایط اقتصادی پیش‌آمده صورت گرفت. مقام معظم رهبری همان‌طور که درجاهای مختلف نسبت به دولت نقدهای متفاوت را وارد می‌کنند درجاهای مختلف و دوره‌هایی از دولت‌ها حمایت می‌کنند. اکنون نیز هم از دولت حمایت کردند و هم از آن‌ها خواستند که باروحیه قوی، باانگیزه، با شجاعت و با عزم راسخ کار کنند و اظهار ناامیدی نکنند و تلاش کنند که مشکلات مردم رفع بشود و اجازه ندهند که دشمنان در زندگی و معیشت مردم ما مشکلی ایجاد کنند و احساس آرامش را از آن‌ها بگیرند.
وی افزود: دو مطلب در این جلسه بسیار مهم بود؛ یکی اینکه مقام معظم رهبری از دولتمردان خواستند که نقشه راه اقتصاد باثبات تهیه بشود که حتی با تغییر دولت‌ها نیز ثبات اقتصاد ما برهم نخورد. الآن اقتصاد ایران ثبات خود را ازدست‌داده است. نکته دوم اینکه ایشان توصیه اکید کردند و از مسئولان خواستند که در این اوضاع سخت، ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند و دولتمردان به میان مردم بروند تا مردم احساس کنند که دولت از خودشان است. اگر مردم احساس کنند که دولت از خودشان است و همدلی و همراهی حاکم بشود هم استقامت بیشتری می‌ورزند و هم از دولت بیشتر حمایت می‌کنند. سنت خداوند نیز این است که هر جا وحدت، همدلی و همراهی باشد برکات زیادی هم در آنجا نازل می‌شود.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد. هم ازنظر ثروت غنی هستیم و هم ازنظر عزت جهانی در یک جایگاه عزتمند قرار داریم. کشور ما ازنظر جهانی قدرت زیادی نیز دارد و امروز در منطقه به‌عنوان یک قدرت به ایران نگاه می‌شود باید از این ظرفیت‌ها استفاده بشود. امروز آمریکا در میان ملت‌ها جایگاهی ندارد. کسانی که گاهی می‌گویند نظام جمهوری اسلامی ایران منزوی‌شده است باید باانصاف برخورد ملت‌ها را با رئیس‌جمهور آمریکا ببینند.
وی در پایان به حاجیان امسال توصیه کرد که در مهمانی‌ها از تشریفات پرهیز کنند تا خودشان و اطرافیان آزار و اذیت نبینند و یک فرهنگ خوب را با ساده زیستی و دور کردن تجملات و تشریفات از زندگی خود ترویج کنند و برای دیگران هم الگو باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار