مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: طرح بازسازی خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب با هدف معرفی آن به گردشگران به عنوان یکی از نمادهای میراثی استان به پایان رسیده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۳۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار اظهار داشت: خانه پدری استاد شهریار که در روستای خشکناب بخش تیکمه داش ، شهرستان بستان آباد واقع شده است بر اثر گذشت زمان و عدم استفاده به صورت کامل تخریب شده بود که با پیگیری دوستداران شعر و ادب آذربایجان و منطقه، بازسازی این مکان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: طرح بازسازی این خانه تاریخی با الهام از ساختار ، نقشه و روابط فضائی حاکم بر خانه های روستایی آن آماده و اجرا شده است.
آبدار با بیان اینکه عملیات اجرائی این پروژه پس از محوطه سازی به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: با اتمام بازسازی خانه، در فاز دوم این پروژه عملیات محوطه سازی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه تکمیل محوطه سازی این مکان نیازمند تملک اراضی جنوب شرقی منطقه است، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به منظور تملک اراضی موجود در ضلع جنوب شرقی بنا، این مجموعه در اختیار علاقه‌مندان و عموم گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات