خبرهای داغ:
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین گفت:سندتوسعه مهارت استان در حال تدوین است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مردادماه سال جاری تکمیل شده و در اختیار استانداری قزوین و سازمان فنی حرفه ای کشور قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۳۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، جلیلوند در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، اظهار کرد:در حوزه آسیب های اجتماعی، قراردادهایی با بهزیستی، کمیته امداد و ستاد مبارزه با موادمخدر داریم که بر اساس آن در اردوگاه ها و کمپ ها حضور پیدا کرده و مهارت آموزی ارایه می دهیم.
وی با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار افزود: در اجرای این طرح استان قزوین جزو استان های برتر کشور به شمار می رود و امسال نیز این طرح با ساز و کار بهتر در استان در حال انجام است.
به گفته مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین، طرح مذکور جزو بسته های حمایت دولت در حمایت از اشتغال پایدار به شمار می رود.
جلیلوند اضافه کرد:در قالب این طرح سال گذشته ۷۶۰ نفر و در ۴ماهه نخست سال جاری ۲۰۰ نفر مورد آموزش قرار گرفتند.
وی ادامه داد:در سال گذشته تعهد آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین ۲میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۰ نفر ساعت در بخش دولتی بود که موفق شدیم عملکرد ۲میلیون و ۷۶۵هزار و ۲۳۹ نفر ساعت را به ثبت برسانیم که نشان از عملکرد۱۲۰ درصدی این اداره کل دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین عنوان کرد:تمام این عملکرد بدون تحمیل هزینه اضافه به سازمان و از طریق کم کردن هزینه های جاری محقق شده است.
جلیلوند تصریح کرد:تعداد نفرات آموزش دیده در سال گذشته ۵ هزار ۴۰۷ نفر زن و ۹ هزار و ۳۷۰ نفر مرد بوده است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت در استان قزوین از نظر آموزشی پررنگ ترین سهم را دارد، گفت:در حال تدوین سند توسعه مهارت استان بر اساس سندهای قبلی موجود هستیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین بیان کرد:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نسخه نهایی و آماده شده سند توسعه مهارت استان در مردادماه سال جاری در اختیار استانداری قزوین و سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرد.
جلیلوند اظهار کرد:در روستاها شغل های رایج در روستاها مانند پرورش گل های زینتی و پرورش قارچ را ارایه می دهیم و به بحث صرفه جویی در مصرف آب توجه ویژه ای داریم.
وی عنوان کرد:سازمان فنی و حرفه ای
نیازهای آموزشی افراد را پاسخ می دهد و مسوول ایجاد شغل نیست در حالی که این موضوع به غلط برای فنی و حرفه ای نهادینه شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین تصریح کرد:آموزش های ما بر اساس نیازهای روز بازار بود و ۵۰ درصد آن را بخش صنعت تشکیل می دهد.
جلیلوند با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ما مربوط به موازی کاری است، گفت:بسیاری از تجهیزات در جامعه توزیع شده و در برخی موارد بلااستفاده مانده است بنابراین سعی داریم از تجهیزات سایر دستگاه ها و نهادها استفاده کنیم.
وی افزود: بر اساس قراردادی که با سازمان نیروهای مسلح داریم، مکلف هستیم سربازان را در پادگان ها مورد آموزش قرار دهیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین اضافه کرد:در ۴ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۱۲۲ نفر از سربازان را در استان تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار دادیم.
جلیلوند ادامه داد: از سال گذشته با توجه به نوسانات ارزی سراغ شبیه سازهای آموزشی رفتیم و ۱۰ دستگاه شبیه ساز خریداری کردیم تا مصرف مواد مصرفی کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: کاربرد این دستگاه ها کاملا مانند دستگاه واقعی است و کارآموز پس از تمرین با این دستگاه می تواند با دستگاه واقعی تمرین کند.
۱۰۰۹/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها