خبرهای داغ:
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین"

بیش ازهزار طرح صنعتی با تعهد50هزار شغل در استان وجود دارد

مهندس پر زحمت عنوان کرد: هزار و ۲۵۰ طرح صنعتی در استان وجود دارد که از یک تا هشتاد درصد پیشرفت داشته اند و در این زمینه ۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۴۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی پرزحمت رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در همایش روز صنعت و معدن استان که با حضور دکتر قبادیان معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان استانی در سالن جلسات صنعت، معدن و تجارت برگزار شد بیان کرد: در ارتباط با بحث صنعتی بودن استان ۳ هزار و ۳۹۰ پروانه صنعتی وجود دارد و ۱۵۰ واحد دارای پروانه اشتغال می باشند.
وی ضمن اشاره به طرح های صنعتی گفت: هزار و ۲۵۰ طرح صنعتی در استان وجود دارد که از یک تا هشتاد درصد پیشرفت داشته اند و در این زمینه ۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: از طریق ستاد تسهیل استان در سال گذشته، هزار و ۸۰ واحد تولیدی وام دریافت کرده اند.
مهندس پرزحمت عنوان کرد: با توجه به آمار گمرک استان در سه ماهه نخست امسال، ۱۶۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم که نسبت به سال گذشته در این زمینه ۱۱ درصد رشد وجود داشته است.
وی افزود: در بخش واردات، ۱۵۳ میلیون دلار واردات کالا در بخش صنعت در زمینه خرید ماشین آلات صنعتی داشته ایم و در بخش نوسازی رتبه ۵ کشوری را داشته ایم که نشان دهنده پیشرفت استان است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در بخش بازرسی با توجه به بازرسی های ستاد تنظیم بازار، کنترل خوبی بر بازار تولید از جمله مواد اولیه پتروشیمی داشتیم و در این زمینه تنها مرجع قیمت گذاری، ستاد قیمت گذاری می باشد.
مهندس پرزحمت گفت: ۱۲ واحد از واحدهای تولیدی استان مواد ضروری تولید خود را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان دولتی دریافت کردند که عمده خرید آنها کالاهای اساسی بوده و در حال حاضر مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستند و ما پیگیر امور آنها هستیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار