خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین دهه کرامت دهه ترویج معارف اهل بیت(ع) و دهه تجدید پیمان با ولایت و رهبری است.
کد خبر: ۹۰۳۸۲۹۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در آئین غبارروبی آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: یکی از موضوعاتی که در تاریخ اسلام جایگاه بالایی دارد هجرت در راه خداست و آنچه که موجب پیشرفت و تعالی اسلام شده همین هجرت‌هاست، در تاریخ اسلام سه هجرت از جایگاه بالاتری برخوردارند. هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو.
مجیدی ادامه داد: یکی از آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران زمینه سازی آمادگی مردم ایران برای دعوت از امامزادگان است که بعد از هجرت امام رضا (ع) یکی پس از دیگری وارد ایران شدند و در محل‌هایی که مستقر شدند منشا خیر و برکت شدند.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین همچنین گفت:‌ یکی از این هجرت‌ها، هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به ساوه و بعد قم بود که در وضعیت ایران تاثیر زیادی داشت. به عنوان مثال انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و بعدها به یک جریان بزرگ تبدیل شد. هجرت حضرت شاهچراغ از مدینه به ایران نیز یکی دیگر از هجرت‌های مهم بود.
وی در ادامه گفت: پنج ذی‌ا‌لقعده نیز بزرگداشت امامزادگان است که سازمان اوقاف قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته و در کلیه امامزادگان به ویژه ۳۵۰ امامزاده محوری شاهد برگزاری مراسمی تکریم و بزرگداشت بودیم.
وی ادامه داد:این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.
حجت الاسلام مجیدی افزود:دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.و تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش ...است.
مدیر کل اوقاف قزوین ادامه داد : دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها