خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه بجنورد گفت: مکتب امام صادق (ع)، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال نیز می باشد.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۰۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸



به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه بجنورد گفت: مکتب امام صادق (ع)، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال نیز می باشد.
حجت الاسلام یغموری خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) خود پیوسته کار و تلاش می کرد و دیگران را هم به این امر، سفارش می کرد و نمی خواست فردی در جامعه از کوشش برای کسب روزی حلال، باز ماند.
یغموری گفت: امام جعفر صادق (ع) کار و تلاش برای کسب روزی را وسیله حفظ آبرو تلقی کرده و می فرمود: «آدمی باید در پیِ کسب و کار برای حفظ آبروی خود باشد».
وی افزود: امام صادق (ع) در همه شئون زندگی، سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را الگوی رفتار خود قرار داده بودند، در بسیاری از وقت ها، با کارگران و غلامان خود بر سر یک سفره می نشستند و بدون هیچ غروری با آنان هم سفره می شدند، در خوردن غذا آرام و صبور بود و هرگز با حرص و ولع غذا نمی خورد و مانند برخی از متکبران، غذای مخصوص و متفاوت از دیگران نداشت.
این مسئول خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) فردی خوش مجلس و خوش سخن بود، با مردم روابط گرم، و معاشرتی صمیمانه داشت، ولی این گرمی و صمیمیت سبب آن نمی شد که در مجلس،کار خارج از نزاکتی صورت گیرد، آن امام، هرگز کلام کسی را قطع نمی کرد و پس از پایان سخنان دیگران، حرف و سخن را آغاز می کرد.
یغموری گفت: امام جعفر صادق (ع) با چهره ای بشاش و گشاده و با لبانی متبسم با مردم روبرو می شد چنانچه مالک بن انس یکی
  از شاگردان امام صادق علیه السلام و پیشوای مذهب مالکی می گوید: «او فردی شوخ طبع و خنده رو بود».
وی خاطرنشان کرد: امروز مسئولین ما نیز باید شیوه
  زندگی و رفتار اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار داده و با مردم با نهایت احترام و صمیمیت رفتار کنند و تمام تلاش خود را در جهت برطرف کردن نیازهای مردم بکار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها