خبرهای داغ:
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین با بیان عملکرد حوزه مسکن، برنامه های پیش رو برای ارتقای وضعیت مددجویان در این حوزه را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۲۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی رفیعی، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین با اشاره اهمیت مسکن در زندگی افراد بیان کرد: یکی از مشکلات عمده مددجویان تحت حمایت، مسکن است و از طرفی بالا بودن قیمت مسکن موجب شده تا تأمین این نیاز مددجویان با تنگناهایی روبرو شود.
وی ادامه داد: فقدان مسکن موجب شده تا خانواده مددجو برای تأمین مسکن سختی هایی را متحمل شوند و درآمد اندک آنها صرف پرداخت اجاره مسکن شود بنابراین یکی از اقدامات جدی برای ارتقای سطح زندگی مددجویان تأمین نیاز مسکن آنان است.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: مسکن ، مشکل بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین طی سال جاری برای واگذاری 685 واحد مسکونی به نیازمندان برنامه ریزی لازم را انجام داده که در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط واگذاری این واحدها تا پایان سال 97 انجام خواهد شد.
وی افزود: بررسی وضعیت مددجویان اولویت دار برای دریافت مسکن صورت گرفته و در صورت همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه 425 واحد مسکونی از مجموعه مسکن مهر و 260 واحد از منابع داخلی کمیته امداد و اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.
رفیعی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس دستورالعمل‌های ابلاغی در مناطق شهری تا 20 میلیون تومان و در مناطق روستایی تا سقف 15 میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان اختصاص می‌دهد که در کنار آورده مددجو، کمک خیران و تسهیلات اختصاص یافته به تخصیص مسکن منجر می‌شود.
وی با اشاره به تلاش برای حل مشکل مسکن مددجویان عنوان کرد: در سال 96 با تلاش های انجام شده و کمک خیران کار تعمیرات کلی و جزئی ، خرید و احداث هزارو 629 واحد مسکونی برای مددجویان انجام شد.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برنامه ریزی برای تأمین مسکن برای همه ایتام توضیح داد: تحقق این هدف مستلزم اقدامات متعددی است که گام‌های مربوط به کمیته امداد همچون تخصیص اعتبارات انجام یافته است و براساس تفاهم نامه منعقد شده بین مهندس فتاح و استاندار قزوین مقرر شده زمین در مناطق مختلف استان از سوی استانداری و یا زیرمجموعه‌های آن همچون فرمانداری، بخشداری و یا دهیاری در اختیار این نهاد قرار گیرد.
وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) تلاش می کند تا از ظرفیت‌های مختلف برای تحقق برنامه خانه دار کردن ایتام استفاده کند و قطع یقین تحقق چنین هدفی بدون مشارکت مردمی ممکن نیست.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها