خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ایران در بحث اقتصاد نمی تواند با روش سنتی به پیش برود بلکه نیازمند به روزشدن با رویکرد اسلامی ایرانیست.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۳۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

حجت السلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج پیرامون مسایل و مشکلات اقتصادی کشور گفت: نمی توان همه چیز را به تحریم ربط داد بلکه سو مدیریت و کوتاهی هایی صورت گرفته است تا به وضعیت کنونی رسیدیم.
رهبر انقلاب فرمودند:هرکس در هرجایی که است وظیفه اش را درست انجام دهد مشکلات رفع خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت نادرست سبب شده است که منابع خدادادی برای ما تبدیل به یک تهدیدشود. نفت نمونه بارز و شاخص آن بوده که دولت را تنبل بار آورده و اکثر منابع کشور را برای سرمایه گذاری در این بخش سوق می دهند. وابستگی شدید به این محصول و تک بعدی شدن اقتصاد بزرگترین تهدید بوده که در تحریم های نفتی و بانکی اثر خود را گذاشته است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین افزود: کشوری همانند هلند با جگعیت کمتر از ایران و زمینهای حاصلخیز آن کمتر از دشت قزوین است اما دو برابر صادرات نفت ایران محصولات گلخانه ای و کشاورزی صادر می کند. باید در بحث امنیت ِغذایی وارد شد و با بهره گیری از مدیریت صحیح و تکنولوژی نوین راه های توسعه محور را در بخش کشاورزی هموار کرد. وقتی میزان صادرات و مراودات اقتصادی و تجاری ما از نفت خارج شود و در همه حوزه ها گسترش یابد مولفه های امنیت ملی ما ارتقا می یابد.
نظری تصریح کرد: اگر ایران تراز تجاریش با دنیا از ۲۰۰میلیارد دلار که غالبا نفت و فراورده های نفتی بوده به یک تریلیون دلار برساند نه تنها آمریکا بلکه هیچ قدرتی جرات تحریم ما را ندارند زیرا تحریم ایران برابر خواهد بود با نابودی میلیونها شغل در دنیا که خود چالش امنیتی برای سایرین خواهد بود.
کوچک سازی دولت باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم هزینه های جاری را کاهش تا در توسعه و عمران به کار گرفته شود.
آمایش سرزمینی برای کشاورزی، صنعت، معدن استفاده شود و بر اساس استعداد های موجودعمل شود.
دانشگاه های ما بر حسب نیاز کشور جذب نیرو و پرورش متخصص ندارند. شما دقت کنید بیش از چند صد هزار تا کنون فارغ التحصیل مدیریت داشتیم آیا در این حوزه نیاز سنجی و آمایش صورت گرفته است؟متاسفانه در اکثر حوزه ها به این معضل دچار هستیم.
وی در پایان گفت: برای درست شدن اقتصاد ابتدا باید فرهنگ مصرف و کار اصلاح شود تا بتوان یک همکاری گسترده بین مردم و حاکمیت به وجود آید.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها