خبرهای داغ:
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد

جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها با تقویت مسکن روستایی/حفظ کرامت انسانی در کمک به نیازمندان

عضومجمع خبرگان رهبری، با بیان حدیثی از امام رضا (ع)، در رابطه با کمک به نیازمندان، گفت: در برخورد با نیازمندان تلاش کنید کرامت انسانی آن‌ها حفظ شود، در کمک به نیازمندان منت نگذاریم و در مواجهه با آن‌ها شان آن‌ها حفظ شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۶۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها با تقویت مسکن روستایی/حفظ کرامت انسانی در کمک به نیازمندان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه نگاه به مسکن یک نگاه عمیق به مددجویان است، گفت: کمیته امداد عمل صالح به تمام معنا است که تمام خیر و ثواب آن شامل امام راحل (ره) که بنیانگذار این عمل خیر است و بعد از آن شامل شما که در این مسیر قدم گذاشته‌اید، می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله مسکن یک موضوع کلیدی برای مردم جامعه است، اظهار کرد: در استان قم با وجود گرانی مسکن و همچنین بالا بودن نرخ اجاره، برای آن‌هایی که زندگیشان به سختی می‌گذرد، تهیه مسکن بسیار مشکل است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه کمیته امداد برای مسکن مددجویان برنامه‌هایی پیش بینی کرده است، گفت: در مورد مسکن روستایی، باید کاری کنید که روستاییان در روستا‌ها بمانند و به حاشیه شهر‌ها کشیده نشوند، باید با مقاوم سازی و ایجاد مسکن برای روستاییان، جلوی مهاجرت به شهر‌ها گرفته شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه موضوع هجرت روستاییان به شهر‌ها گفت: باید علاوه بر مسکن، برای روستاییان شغل و آموزش‌های لازم در مورد مشاغل روستایی داده شود تا از هجرت به شهر‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: آفات و مشکلاتی با هجرت روستاییان به شهر‌ها ایجاد می‌شود؛ باید با حرکت الگویی جلوی افزایش جمعیت شهر‌ها را بگیرید و روستاییان را به ماندن در روستا‌ها با ایجاد مسکن و شغل دلگرم کنید.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری جشن‌های کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: هرچه شما می‌توانید طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد را پیگیری کنید، با این کار افراد زیر پوشش با کسب درآمد از کمیته امداد خارج می‌شوند و افراد جدیدی را بجای آن‌ها وارد کمیته امداد کنید، همچنین همین افراد نیز می‌توانند برای دیگران ایجاد شغل کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار