نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد
ملکی گفت: انجام فریضه حج از بعد شرعی و دینی برای ما واجب است و در شرایط کنونی نیز برای انتقال پیام انقلاب کاربرد دارد.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۶۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
ولی ملکی نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون تاثیرات فرهنگی حج در جوامع اسلامی و ایران عنوان کرد: حج تمتع از فروع دین ما و برای افرادی که به حد استطاعت مالی می‎رسند واجب است.

وی بیان کرد: امروز با توجه به اینکه از سوی استکبار جهانی در تحریم اقتصادی هستیم و کشور‌های مرتجع منطقه مثل عربستان صعودی هم پیمان با آمریکا و اسرائیل شدند و صحنه گردان تیم استکبار هستند تا ایران را در حالت انزوا قرار دهد، بنابراین حضور حجاج ایرانی در عربستان برای پیام رسانی به دنیا می‏تواند بسیار موثر واقع شود.

ملکی تصریح کرد: با حضور حجاج از سراسر دنیا در مکه و مدینه ارتباطی میان کاروان‏ها و افراد اتفاق می‎افتد که پیامی برای مردم عربستان به همراه دارد.

وی عنوان کرد: حجاج باید بدانند که برای انجام فرایض دینی خود به مکه مشرف شدند، لذا باید از هر گونه رفتار‌هایی که موجب وهن می‎شود خودداری کنند.

ملکی اظهار داشت: خرید حجاج ایرانی در بازار‌های مکه و مدینه موجب خروج ارز از کشور می‎شود و از طرفی نیز با شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است منافاد دارد.

وی در پایان گفت: انجام فریضه حج از بعد شرعی و دینی برای ما واجب است و در شرایط کنونی نیز برای انتقال پیام انقلاب کاربرد دارد.
ارسال نظرات