مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: تاکنون اعزام ۲۰ ورزشکار لرستانی در حوزه ورزشکاران سالم، جانباز و معلول به مسابقات آسیایی جاکارتا قطعی شده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۳۹۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی یاور عزیزپور امروز در جمع خبرنگاران از اعزام ورزشکاران لرستانی به مسابقات آسیایی جاکارتا خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه لرستان جزء استان‌هایی است که در حوزه ورزش قهرمانی از گذشته تاکنون ورزشکاران به نامی داشته و توانسته‌اند برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: اکنون در آستانه مسابقات آسیایی جاکارتا هستیم و استان لرستان نیز خوشبختانه در بحث ورزشکاران سالم، جانباز و معلول نیز سفیرانی را به این رویداد و میدان بزرگ ورزشی اعزام می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان عنوان کرد: لرستان در حوزه ورزشکاران سالم (خانم و آقا) تا به امروز وضعیت سهیمه 8 ورزشکار را مشخص کرده که و ورودی لازم را به دست آوردند، در بحث جانبازان و معلولان نیز لرستان حدود 12 ورزشکار را در قالب تیم‌های ملی به مسابقات پاراآسیایی اعزام می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم در روزهای آینده به تعداد این 20 ورزشکار اضافه شود، وضعیت چند نفر باید تعیین تکلیف شوند که امیدواریم این افراد نیز اضافه شوند و بتوانند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استان لرستان و همه جامعه ورزشی استان افتخار آفرینی کنند.

عزیرپور تصریح کرد: از حدود 5 ماه پیش شرایطی را برای این ورزشکاران فراهم کردیم چون احتمال می‌دادیم این ورزشکاران جز افرادی باشند که سهمه کسب کنند یا بتوانند در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ورزشکاران اعزامی لرستان در مسابقات آسیایی جاکارتا مبالغی به شکل کمک هزینه برای ایامی که کارهای تمرینی و مقدماتی انجام می‌دهند در نظر گرفتیم و به طوری که برای هر نفر ماهیانه 500 هزار تومان در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دادیم تا بخشی از هزینه‌هایی که ممکن است در طول تمرینات ورزشی نیاز داشته باشد را تامین کرده باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان اظهارداشت: در برگشت نیز به استقبال این ورزشکاران می‌رویم و در بحث تشویق و پاداش‌های استانی نیز بهتر از سنوات گذشته از این ورزشکاران تقدیر می‌کنیم.

عزیزپور افزود: به طور یقین ورزشکاران استان نیز تلاش خواهند کرد که افتخار آفرین شوند و بر سکوی قهرمانی بایستند و مدال این مسابقات ورزشی را نیز بتوانند به دست آورند.

وی عنوان کرد: در بحث اردوها نیز از هیچ کوششی دریغ نکردیم و هرجا که ورزشکاران لرستان عمدتا حضور داشتند از فدراسیون‌های مربوطه درخواست داشتیم تا لرستان میزبان اردو باشد؛ در برخی از رشته‌های ورزشی میزبان بودیم و در برخی دیگر با توجه به شرایط آب و هوای و شرایطی که در مسابقات حاکم است نتوانستیم میزبان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان بیان کرد: اکنون در فرصت باقی مانده این آمادگی را داریم را داریم که میزبان رشته‌های ورزشی مختلف باشیم چه برای رشته‌های ورزشی که ورزشکار داریم چه برای رشته‌‌های که ورزشکار نداریم این آمادگی وجود دارد که میزبانی برای اردونشینان اعزامی به مسابقات جاکارتا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بین رشته‌های ورزشی مختلف تنوع خوبی از نظر جنسیتی و از نظر ورزشکاران سالم و جانباز و معلول داریم، در حوزه ورزش رزمی در بخش بانوان بهتر حضور پیدا کردیم و در حوزه جانبازان و معلولان خوشبختانه لرستان همیشه بیش از 20 یا 25 درصد مدال‌های تیم ملی را در رشته دو میدانی به دست آورده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات