مدیر جهاد کشاورزی اهر در جلسه شورای زکات این شهرستان از پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن گندم در شهرستان اهر خبر داد و گفت: تا روز گذشته ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری‌شده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۳۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسدی با اشاره به اینکه طی سال زراعی امسال ۳۳۷ میلی‌متر بارندگی در شهرستان اهر داشته‌ایم، گفت: در حالی که طی سال گذشته میزان بارندگی‌ها در اهر ۵۰ میلی‌متر کمتر از سال‌جاری بود و این بارندگی‌های مطلوب امسال بر افزایش تولید گوشت تأثیر بسزایی داشت.

وی افزود: علی‌رغم سرمازدگی باغات که به‌موجب آن میوه‌ای در باغات شهرستان اهر نداریم، ولی شرایط امسال به‌گونه‌ای است که دامداران توانسته‌اند نسبت به سال‌های گذشته افزایش تولید لبنیات داشته باشند.

اسدی بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در کنار وظایفی که دارند مسئولیت اجتماعی نیز دارند، گفت: زکات همانند نماز فریضه‌ای واجب است و ما به‌عنوان مسئولین وظیفه‌داریم تا در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی زکات ادای دین کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی اهر ادامه داد: افزایش بارندگی‌ها در شهرستان اهر همچنین موجب شد تا اراضی دیم گندم حالت آبیاری تکمیلی به خود بگیرد، اما در کشت پاییزه به لحاظ افزایش دمای هوا احتمال خسارت زدگی را افزایش داد.

اسدی از پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن گندم در شهرستان اهر خبر داد، گفت: در حال حاضر ۵ مرکز خرید تضمینی گندم در اهر فعال است و از زمان آغاز برداشت گندم در شهرستان اهر تا روز گذشته نزدیک به ۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اهری خریداری‌شده است.

وی یادآور شد: امسال به لحاظ افزایش تولید گندم دیم و آبی در شهرستان اهر، کشاورزان گندم‌کار برای ادای فریضه زکات بهتر از سایر اقشار می‌توانند عمل کنند و حتی جهاد کشاورزی آماده است تا از طریق کارشناسان پهنه و بنر نوشته جهت یادآوری زکات به کشاورزان و روستائیان با کمیته امداد همکاری کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها