نماینده ولی‌فقیه در لرستان
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: غدیر ریشه اسلام ناب و روز کامل شدن دین است و اسلام بدون این روز ناقص می‌ماند.
کد خبر: ۹۰۳۸۴۷۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی   امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامی‌داشت دهه امامت و ولایت و دهمین همایش ملی سیره علوی ضمن ارزشمند خواندن اقدام بنیاد علوی در خصوص معرفی شخصیت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: برگزاری همایش سیره علوی اقدامی علمی در مورد شخصیت والای حضرت علی(ع) است که با همت دانشگاه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارسال یک‌هزار و 100 مقاله با موضوع امیرالمومنین(ع) به دبیرخانه همایش در سال گذشته گنجینه گرانقدر و البته مایه افتخاری برای لرستان است.

آیت‌الله میرعمادی از غدیر به‌عنوان روز استقلال اسلام نام برد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر سرنوشت حکومت اسلامی را مشخص نمودند، فلسفه عید غدیر تداوم خط رسالت و نبوت و استمرار اسلام ناب است.

وی ریشه اسلام ناب را در غدیر عنوان و تصریح کرد: روز غدیر روز کامل شدن دین است و اسلام بدون این روز ناقص می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مسئله غدیر تنها برای مشخص کردن خلیفه و خلافت نیست، افزود: مسئله غدیر پذیرش ولایت و موقعیت علمی ائمه اطهار علیهم‌السلام و انفکاک ناپذیری قرآن و عترت است.

آیت‌الله میرعمادی غدیر را نمادی از اتحاد و اقتدار امت اسلامی خواند و بیان داشت: ما معتقدیم بر محور ولایت وحدت عملی می‌شود و اگر امروز دشمن از جمهوری اسلامی واهمه دارد به‌دلیل وجود رهبری در این نظام است.

وی یادآور شد: به طور قطع اگر غدیر حاکم بود داعش و طالبانی وجود نداشت چرا که تمام تفکرات انحرافی به‌وجود آمده در اسلام ناشی از جدایی از ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر و زنده‌نگه‌داشتن آن تاکید و بیان کرد: امروز در معرفی غدیر ضعف داریم و لذا بایستی با انجام کارهای فرهنگی این ضعف را برطرف سازیم چرا که غفلت از غدیر موجب می‌شود این حادثه عظیم انکار شود.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: حضرت علی(ع) افتخار بشریت و الگویی بی‌نظیر برای تمام عرصه‌های زندگی است، با داشتن این امام همام همیشه سربلندیم.

وی با ابراز اینکه حضرت امیر(ع) الگوی مدیریتی و حکومتی کامل و بدون نقصی است، تاکید کرد: این بعد از شخصیت حضرت می‌بایست تبلیغ و ترویج داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ریشه انقلاب را در غدیر عنوان کرد و افزود: غدیر هویت و شناسنامه همگی ما است و بایستی ارج نهاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات