اتصال 460 مگاوات برق به شبکه از نیروگاه نوشهر

نیروگاه کاسپین نوشهر با ظرفیت تولید 460 مگاوات به صورت تک محوره نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی اکنون با راندمان 60 درصد وارد مدار شد و این واحد گازی با قدرت 310 مگاوات آماده و به شبکه سراسری برق متصل شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۳۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین در نوشهر به قدرت 310 مگاوات به شبکه سراسری برق متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین گفت: این نیروگاه با ظرفیت تولید 460 مگاوات به صورت تک محوره نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی اکنون با راندمان 60 درصد وارد مدار شد و این واحد گازی با قدرت 310 مگاوات آماده و به شبکه سراسری برق متصل شد.

گلزاری افزود: اعتبار کل این طرح نیروگاهی 260 میلیون یورو است که 236 میلیون یورو صرف خرید و عملیات ساختمانی مهندسی و نصب و خرید زمین شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع کل اعتبار پروژه 215 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی و مابقی از طریق آورده شرکت ماهتاب گستر تامین شد.

به گفته گلزاری، مدیر عامل شرکت، در زمان بهره برداری کامل نیروگاه حدود 60 نفر در این نیروگاه مشغول به کار خواهند شد.

او تاکید کرد: از مجموع تجهیزات نیروگاه 50 درصد ساخت داخل است و پیمانکار اصلی نیروگاه تماما از شرکت های ایرانی هستند.

محمد ملاکی، رئیس هیات مدیره گروه ماهتاب گستر نیز گفت: گروه ماهتاب گستر نخستین شرکت بخش خصوصی فعال در تولید برق است که تا کنون مالک 15 نیروگاه به صورت 100 درصد یا مشارکتی در اختیار دارد که 5 هزار مگاوات معادل 7 درصد از کل برق کشور را تامین می کند با وارد مدار شدن نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین شاهد پایداری شبکه خصوصا در غرب مازندران خواهیم بود.

طرزطلب، مدیر عامل شرکت نیرو برق حرارتی ایران گفت: برنامه ریزی شده تا پایان سال آینده 5 واحد گازی دیگر در کشور وارد مدار تولید شود که ظرفیت هر یک از این واحد ها 310 مگاوات است که عمدتا با سرمایه گذار بخش خصوصی و برای کمک به تامین برق کشور ساخته می شود.

گفتنی است در حال حاضر 1000 نفر در تکمیل این طرح نیروگاهی مشغول به کار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها