مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران هم دراین آیین به وجود هزار و361 بقعه متبرکه ومقابرامامزادگان (ع) دراستان اشاره کرد وگفت: افتخار مردم مازندران است که میزبان فرزندان اهل بیت(ع) هستند.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۴۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیین تجلیل وتکریم از مقام امامزادگان وبقاع متبرکه مازندران به عنوان یکی از استانهایی که دارای بیشترین تعداد امامزادگان است، در شهرستان آمل برگزار شد.

 دراین آیین که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزارشد، از حدود 40نفر از خادمان، اعضای هیات امناء ، خیران و امامان جماعت امامزادگان وبقاع متبرکه مازندران قدردانی شد.
 
یکی از نماینده های مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری دراین آیین گفت، دیار علویان به عنوان نخستین گروه در ایران، مذهب تشییع را پذیرش داشتند وبه واسطه ولایت پذیری وولایتمداری مردم دراین دیار فرزندان ونوادگان امامان معصوم (ع) به مازندران پناه آوردند.

آیت اله علی معلمی، با اشاره به نقش و جایگاه امامزادگان در تعالی رشد معنوی درجامعه افزودد: بقاع متبرکه واجب الاحترام بوده و چرا که وجود امامزادگان به عنوان پرچمداران علم و اخلاق و نشردهنده کرامات معصومین(ع) است.

وی اضافه کرد:‌ در بسیاری از روایات به اهمیت تکریم از دیدگاه و نظر بزرگان و اهل بیت(ع) پرداخته شده و ضروری است که مسئولان استانی توجه ویژه ای به فراهم کردن امکانات رفاهی واقامتی برای زائران داشته باشند.

همچنین مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران هم دراین آیین به وجود هزار و361 بقعه متبرکه ومقابرامامزادگان (ع) دراستان اشاره کرد وگفت: افتخار مردم مازندران است که میزبان فرزندان اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، به ضرورت ایجاد قطب فرهنگی در امامزادگان اشاره کرد وافزود: برگزاری مراسم تجلیل از این امامزادگان در راستای قطب فرهنگی شدن این اماکن است.

وی ادامه داد: حضور میلیونی زائران ومسافران ازنقاط مختلف کشور در مناسبت های مختلف در طول سال از علاقمندی مردم برای حضور در این مکان های مقدس دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به فعالیت بیش از 3هزار خادم ثابت وافتخاری در بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران اشاره کرد وگفت: از محل نذورات مردمی بخشی از حقوق ومزایای خادمان پرداختمی شود و درمقابل شماری نیزبه صورت خادم افتخاری در خدمت امامزادگان هستند.

درپایان این مراسم از خادمان، پیشکسوتان، هیات امناء وخیران حوزه بقاع متبرکه وامامزادگان مازندران در آمل تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها