خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در یادواره شهدای ترور شهرستان بافق استان یزد گفت: خدای متعال می‌فرماید اگر شما اهل صبر، استقامت، عدالت، انصاف و وحدت و برادری باشید هیچ کدام از نیرینگ‌های دشمنان آسیبی به شما نمی‌رساند.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۷۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای ترور شهرستان بافق استان یزد با طرح این سوال که چرا ایران اسلامی به عنوان پایگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) شناخته شده است، اظهار کرد: سه هجرت در تاریخ ایران از سوی اهل بیت (ع) به کشور ما صورت گرفت که ایران اسلامی را جایگاه نشر دین قرار داد.
وی افزود: هجرت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) اولین هجرت بود که صورت گرفت، هدف دشمن در این حوزه از بین بردن پایگاه دینی امام هشتم در مدینه بود تا ایشان غریب و مظلوم بماند، در صورتی‌که مسیری که امام از مدینه تا طوس طی کردند رودی از معنویت، امامت، کرامت، نورانیت، تقوا و‌ محبّت ائمه (ع) جریان یافت.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: سفر حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه به شهر قم هجرت دوم در تاریخ کشورمان است که این بانوی بزرگوار با هدف حرکت در مسیر ولایت انجام دادند تا به دنیا نشان دهند امام رضا (ع) محصول حدیث ثقلین حضرت رسول اکرم (ص) است و ایشان مبلغ رسالت علی بن موسی‌الرضا (ع) بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: سفر برادران امام رضا (ع) یعنی علاءالدین بن موسی و احمدبن موسی از بحرین تا مرکز فارس در کشورمان هجرت سوم است که این سه هجرت زمینه‌ساز و رمز آبادانی ایران اسلامی بودند و هرکدام مکتبی را در حوزه جغرافیایی خود پایه‌ریزی کردند.
وی با بیان اینکه حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) بنیانگذار مکتب اهل بیت در قم بودند، گفت: علمای بزرگی که تا به امروز در فقه، تفسیر، کلام و اخلاق تربیت شده‌اند، نشأت گرفته از این مکتب هستند که این علوم باحضور علمای مختلف در کل جهان نشر پیدا می‌کند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه باید ریشه‌ها و مبانی مستکبرانه آمریکا را به خوبی بشناسیم، عنوان کرد: ما باید دشمنی با آمریکا را جدی بگیریم، این دشمنی به نفع ما و به ضرر آمریکایی‌هاست؛ زیرا اگر دوست و دشمن بهم آمیزد از آن فتنه، اختلاف و درگیری بیرون خواهد آمد، مومن برای حفظ ایمان خود و به ثمرنشستن جوانمردی و کرامت خود باید با دشمنان دین خدا مقابله کند و با بصیرت به مجاهد فی سبیل الله تبدیل شود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنی با دشمنان خداوند به نفع ماست، ابراز کرد: قرآن می‌فرماید؛ «با دشمنان خدا دوستی نکنید و اسرار خود را به آن‌ها نشان ندهید؛ زیرا آن‌ها در دشمنی با شما چیزی کم نمی‌گذارند، اگر با آن‌ها هم کلام شوید می‌بینید که بغض و‌ کینه از دهان‌هایشان می‌بارد، دشمن باید از شما درشتی و خشونت ببیند، آن‌ها در ظاهر سخنان شما را می‌پذیرند، اما دروغ می‌گویند». در داستان برجام شاهد تمام این موارد از سوی غربی‌ها و اروپایی‌ها بودیم که حتی به امضای خود پایبند نبودند.
وی یادآور شد: دکتر بهشتی که شهید تروریسم آمریکایی است، به سران این کشور گفت «ای امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»، این سخن شهید بهشتی ریشه قرآنی دارد و علت تاثیرگذاری این کلام نیز به همین علت است و الّا ماندگاری پیدا نمی‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خدای متعال در قرآن می‌فرماید: دشمنان اسلام از خیری که به شما می‌رسد خشمگین می‌شوند، حال چطور ما انتظار داریم که در مذاکرات برجام، غربی‌ها به ما خیری برسانند؟! چطور انتظار داریم که همه تحریم‌ها برداشته شود؟
آیت‌الله عابدینی افزود: طبق آیات قرآن، کافران و مشرکان دوست ندارند ذرّه‌ای خیر به مسلمانان برسد و هرمصیبتی برای ما به وجود می‌آید، شاد می‌شوند، اگر امروز با وجود تذکرات قرآنی به مشکلات، گرفتاری‌ها و خسارات دچار شده‌ایم، به علت دوری از قرآن است.
وی تاکید کرد: خدای متعال می‌فرماید: اگر شما اهل صبر، نماز، قرآن، استقامت، عدالت، انصاف، صداقت و انفاق، وحدت و برادری و همدلی باشید، هیچ‌کدام از نیرنگ‌های دشمنان کمترین آسیبی به شما نمی‌رساند، آن‌جا که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، کلامشان ریشه قرآنی داشت.امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۳۸ سوره نساء گفت: در این آیه آمده است « ای پیامبر به منافقین بگو عذاب دردناک خدا درانتظار آن‌هاست، کسانی‌که به‌جای دوستی با مومنان، خشم خود را نثار آن‌ها می‌کنند و تواضع و دوستی خود را به کافران اختصاص می‌دهند، آیا آن‌ها عزت را از دشمنان انتظار دارند؟» همه عزت‌ها نزد خداست و هرکس با دشمنان خدا درتعامل است و به مومنان خیانت می‌کند به خواری و ذلّت دچار می‌شود، همان عاقبتی که نصیب بنی‌صدر شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت ایران ابراز کرد: کودتای ۲۸ مرداد، شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر، حمایت و پشتیبانی از حکومت ظالم پهلوی، تاسیس سازمان مخوف ساواک، تحمیل قانون کاپیتولاسیون، بمباران هوایپمایی ایران و شهادت ۲۹۰ نفر از مردم بی‌گناه کشورمان، تبدیل شدن سفارت آمریکا در ایران به لانه جاسوسی، مصادره و غارت اموال ایران در زمان پیروزی انقلاب، واقعه طبس و ایجاد کودتا علیه ایران، ۸ سال جنگ تحمیلی، حمایت از سازمان منافقین خائن و شهادت ۱۷ هزارنفر از بهترین فرزندان این نظام، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، این موارد نمونه‌ای از بازخوانی جنایات آمریکا در کشور ماست.
وی ادامه داد: با این همه جنایات آمریکا چگونه افراد باغیرت می‌توانند به آمریکایی‌ها دست دهند و به آن‌ها لبخند بزنند و به مردم امیدواری کاذب و دروغین درباره حل مشکلات اقتصادی آن‌ها و رفع تحریم‌ها را بدهند؟
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: مبلغان دینی باید بدون نگاه به جناح خاصّی و برای رضای الهی و با نگاه قرآنی به بیان تاریخ و جنایات آمریکا بپردازند، ما دست خانواده‌های شهدا و جانبازان را می‌بوسیم؛ زیرا صاحبان نعمت‌های ما هستند، بندگان خدا اگر خدایی زندگی کنند وعده‌های حق او را می‌بینند و به همه چیز خواهند رسید.
امام جمعه قزوین با طرح این سوال که ما برای ماندگاری این انقلاب و حفظ آن چه اقداماتی باید کنیم؟ عنوان کرد: جمهوری اسلامی امانت انبیا و خدای متعال است و این انقلاب را باید به صاحب اصلی آن حضرت صاحب الزمان (عج) برسانیم، برای حفظ این انقلاب باید استقامت داشته باشیم.
وی ادامه داد: قرآن می‌گوید اگر ولایت را حفظ نکنید و به ائمه و دین توجه نداشته باشید نابود خواهد شد، نماز ستون دین است و باید نماز را اقامه کرد تا بتوان این انقلاب را حفظ کرد، باید نمازهای جمعه و جماعت ما باشکوه برگزار شود و مساجد قرارگاه بصیرتی و دینی ما باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: پیام همه شهدای این نظام که همه عزّت و کرامت ما از این شهداست، این بود که مبادا دنیا شما را وسوسه کند که وظیفه دینی خود را فراموش کنید و مبادا ولی‌فقیه را تنها بگذارید.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها