خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

شاهرود باسوادترین شهر استان سمنان/پاداش ۱ میلیون تومانی برای معرفی روستائیان بی سواد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برابر شاخص‌های اعلام شده مرکز آمار ایران، شاهرود با سواد‌ترین شهر استان است؛ گفت: به هرفرد روستایی بی سواد که خود را به اداره سواد آموزی معرفی نماید پاداش یک میلیون تومانی اهدا می‌گردد.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۷۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی سبوحی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شاهرود در سال ۱۳۹۷، در محل فرمانداری این شهرستان ضمن اشاره به اجرای طرح پالایش و شناسایی اسمی افراد بی سواد ۱۰ الی ۴۹ ساله اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران (بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵) آمار بی سوادان شاهرود را ۲۰۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: سطح سواد در این شهرستان ۹۸.۵ درصد است که بالاترین سطح در میان شهرستان‌ها و مناطق استان می‌باشد.
وی از محمد کرم محمدی فرماندارشاهرود و رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان، خواست با صدور دستوری طرح پالایش و شناسایی اسمی افراد سرشماری سال ۱۳۹۵ در شهرستان به مدیریت رئیس این شورا (فرماندار) اجرا شود.
سبوحی خاطر نشان کرد: در انجام این امر دهیاری ها، بخشداری‌ها و مراکز بهداشت خانواده (دانشگاه علوم پزشکی شاهرود) مشخصات این افراد شامل نام و نام خانوادگی، کدملی و نشانی سکونت، جهت مراجعه مربیان سواد آموزی در اختیار مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرار دهند.
وی ضمن تمجید از میزان بالای باسوادان شاهرود، اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب بین دستگاه‌های اجرایی و اداره سواد آموزی شهرستان شاهرود بتوانیم با سواد آموزی افراد بی سواد باقی مانده این شهرستان به سطح سواد ۱۰۰ درصدی برسانیم.
سبوحی با اشاره به اینکه آمار اعلام شده افراد بی سواد ۶ تا ۹ ساله شهرستان شاهرود به تعداد ۴۸۳ نفر اعلام شده است گفت: این آمار با توجه به زحمات همکاران معاونت آموزش ابتدایی و انسداد مبانی بی سوادی، آمار درستی به نظر نمی‌رسد.
وی دلیل چنین تناقضی را ذینفع بودن این افراد در اعلام کردن خود به عنوان بی سواد به دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی عنوان و خواستار شناسایی قطعی و سریع این افراد و تعیین وضعیت سطح سواد آنان شد.
سبوحی تمام خدمات سواد آموزی از جمله کتاب و نوشت افزار را رایگان اعلام کرد و افزود: به هرفرد روستایی بی سواد که خود را به اداره سواد آموزی معرفی نماید پاداش یک میلیون تومانی اهدا می‌گردد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا پایان چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، شاهرود رسما به عنوان باسواد‌ترین شهر استان معرفی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار