خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به از افزایش تخصیص اعتبارات مدرسه سازی در شاهرود گفت: نهضت مدرسه سازی در شاهرود آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۸۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ حمید باباخانی در نشست دوره‌ای خود با رئیس اداره نوسازی مدارس شاهرود و نمایندگان خیرین مدرسه ساز شاهرود، از آغاز نهضت مدرسه سازی شاهرود خبرداد.
وی با اشاره به اینکه مصرانه پیگیر وضعیت فضا‌های آموزشی در شاهرود است، افزود: خوشبختانه با تغییر رویکرد مدیریتی در اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان، شاهد اعتبارات خوبی برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی مورد نیاز در شاهرود هستیم.
باباخانی شهرک‌های بزرگ شاهرود را که میزبان جمعیت مهاجرین از روستا‌ها و مناطق همجوار شاهرود هستند را از اولویت‌های احداث مدرسه‌های جدید عنوان کرد.
افلاطون حکیمی نماینده خیرین مدرسه ساز شاهرود، وضعیت امروز شهرستان و عدم تناسب در اختصاص اعتبارات ساخت مدارس در مناطق و شهرستان‌های استان را ناشی از بزرگنمایی و اغراق در اعلام نیاز‌های برخی از شهرستان‌ها و مناطق استان دانست و گفت: این امر موجب بهم خوردن توسعه متوازن در تأمین مدرسه در استان شده است و سهم اندک شاهرود از اعتبارات استانی و ملی و پروژه‌های درحال اجرای استان را نیز ناشی از همین برآورد‌های نادرست می‌داند.
حکیمی از عملکرد هاشمی فرماندار پیشین شاهرود نیز انتقاد کرده و افزود: علی رغم درخواست‌های فراوان، اعتبارات آموزش و پرورش شاهرود صرف اولویت‌های فرمانداری در" آب "و" مسکن‌های مهر" شد.
وی گفت: باید به "آب" و " آگاهی " همزمان معتقد باشیم و جامعه بدون فرهنگ و توسعه آموزش و پرورش به جایی نخواهد رسید و عواقب و آسیب‌های اجتماعی آن در آینده گریبانگیر خودمان خواهد شد.
حکیمی در ادامه، نگاه سنتی در بنیاد برکت در ساخت مدارس در روستا‌ها را دور از واقعیت‌های امروز دانست و گفت: ما شاهد تعطیلی مدارس در روستا‌ها به دلیل کاهش رشد جمعیت و پدیده مهاجرت هستیم، تراکم دانش آموزی بسیار پایین روستا‌ها در حالی است که در شاهرود مدارس دو نوبته و کلاس‌های ۳۵ نفره در مدارس ابتدایی امری عادی تلقی می‌شود.
وی نگاه استانی در تمام زمینه‌ها را خواستار شده و با گریز به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز که در روز‌های اخیر در سمنان برگزار شد گفت: این جشنواره، جشنواره شهر سمنان بود و نه استان سمنان، باید همه خیرین با نگاهی یکسان دیده شوند.
در این نشست مهندس روح الله حاج محمدی رئیس اداره نوسازی شاهرود، تخصیص اعتبارات سال ۹۷ را برای ساخت فضا‌های جدید آموزشی رضایت بخش دانستند و افزود: احداث مدرسه ۱۸ کلاسه در شهرک کوثر، ۱۲ کلاسه در شهرک فدک و اتمام پروژه دبستان شهرک البرز (عضدی) و برنامه ریزی جهت احداث هنرستان در شهرک دانشگاه (میدان بوعلی)، آغازی برای نهضت مدرسه سازی شاهرود خواهد بود.
عصمت السادات سیف عضو شورای بانوان خیّر مدرسه ساز استان و دبیر مجمع خیرین مدرسه ساز شاهرود؛ ضمن ارائه گزارشی از چگونگی روند پیشرفت پروژه ها، پیچ و خم‌های اداری جهت کسب مجوز و نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را از جمله دغدغه‌های خیرین مدرسه ساز و کندی کار ایشان دانست.
گفتنی است مدیریت آموزش و پرورش شاهرود جبران کمبود فضا‌های آموزشی را اولین اولویت خود قرارداده و براین اساس، تعامل گسترده‌ای را با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، خیرین مدرسه ساز، اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی استان، فرمانداری آغاز کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها