فرمانده مشکین شهر گفت: عملیات برف روبی جاده‌های عشایری در شهرستان مشگین شهر آغاز شده و برای بهسازی و برف روبی جاده‌های عشایری ۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۸۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم صمدی در بازدید از عملیات برف روبی جاهده های عشایری شهرستان مشکین شهر گفت: این شهرستان دارای ۴۵۰ کیلومتر جاده عشایری است که معمولا پانزده محوردر تمامی فصول سال پوشیده از برف می‌باشد.

صمدی افزود: با برف روبی محور‌های مسدود شده عشایر منطقه امکان حضور در مراتع مناسبتری برای تعلیف دام‌های خود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برف روبی جاده‌های عشایری تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه خواهد یافت، از مسافران و گردشگران خواست در روز‌های گرم تابستان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری منطقه از ییلاقات این شهرستان نیز دیدن کنند.

معرفت آذری مدیر کل امور عشایری استان نیز گفت: در حال حاضر عشایر شاهسون استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه دار کشور در جایگاه سوم قرار دارد و یکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.

آذری تصریح کرد: ایل شاهسون متشکل از ۸۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۵ هزار خانوار است که به نگهداری ۱.۵ میلیون واحد دامی مشغول هستند.

عشایراستان اردبیل سالانه ۴۳ هزار تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، ۱۲ هزار تن گوشت، ۱.۵ تن پشم و ۱۴ هزار متر مربع فرش، گلیم و جاجیم به ارزش تقریبی ۲ هزا رو ۵۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

عشایر استان اردبیل نیمی از سال را در قشلاق‌های شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاق‌های و ارتفاعات سبلان و کوه‌های بزغوش و باغرو سپری می‌کنند.

همه ساله در این فصل از سال ییلاقات شهرستان مشگین شهر پذیرای بیش از ۶۰ درصد از عشایر شاهسون است که به نگهداری حدود یک میلیون واحد دامی مشغول می‌شوند.
ارسال نظرات