سید ساجد یعقوبی
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در نشست خبری دانشگاه فرهنگی اردبیل گفت: آموزش و پرورش علاقه‌مند به تأمین معلم از دانشگاه فرهنگیان است.
کد خبر: ۹۰۳۸۶۱۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
آموزش و پرورش علاقه‌مند به تأمین معلم از دانشگاه فرهنگیان است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در نشست خبری دانشگاه فرهنگی اردبیل داشت: سالانه جمع کثیری از افراد شاغل در آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که برای تأمین این خلأ، نیازمند تربیت مداوم نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

ناصری با اشاره به اینکه برای تأمین نیرو‌های مورد نیاز آموزش و پرورش باید تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: هر سال حدود ۹۰۰ نفر از خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شده و حدود ۱۵۰ نفر نیز با توجه به قانون بازنشستگی پیش از موعد، از خدمت خارج می‌شوند که برای تأمین جای خالی این نیروها، نیاز به نیرو داریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل ۱.۷۰ درصد جمعیت آموزش و پرورش کشور است، افزود: در حال حاضر ۲۳۲ هزار نفر دانش آموز با ۱۸ هزار و ۵۰۰ کادر اجرایی، جمعیت آموزش و پرورش استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: برای اینکه خلأ‌های لازم را پر کنیم، بکارگیری سرباز معلم و نیز اضافه‌کاری معلمان در دستور کار قرار دارد که نقش دانشگاه فرهنگیان در تأمین این نیروها، بسیار حائز اهمیت است.

احمد ناصری بیان کرد: آموزش و پرورش علاقه‌مند به جذب نیرو‌های مورد نیاز خود از طریق دانشگاه فرهنگیان بوده چرا که دانشجویان این دانشگاه، به صورت علمی با حرفه معلمی آشنا می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با نظر مثبت مقام معظم رهبری و حمایت‌های صورت گرفته، دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ها و فعالیت‌های جدیدی در راستای ارتقای جذب دانشجو انجام داده است.

رضا عبدی افزود: امسال ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور به ۳ برابر افزایش خواهد یافت و دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور می‌توانند به جذب دانشجو معلمان، بیشتر از سال قبل اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۴ هزار دانشجو معلم در سطح کشور جذب خواهند شد، تصریح کرد: در روز‌های آینده انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌شود و دانشجویان می‌توانند با انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند.
ارسال نظرات