برگزاری همایش تقریب مذاهب در مازندران به میزبانی بهشهر

عبدالحسین روشی، دبیر برگزاری همایش تقریب مذاهب با عنوان " رنگین کمان اقوام را از جمله برنامه‌های مهم این ایام اعلام کرد که در مازندران به میزبانی شهرستان بهشهر و با برنامه‌ریزی خاصی در دستور کار است و تلاش برای ارتباط بهتر و بیشتر با برادران اهل سنت و ترویج فرهنگ برادری و وحدت از جمله اهداف مهم این برنامه است.
کد خبر: ۹۰۳۸۶۲۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دلدادگی به امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در طول سال در دل و جان ما جاری و ساری است؛ اما انگار دهه کرامت این نزدیکی و کشش دلی به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیش از همیشه است؛ دهه کرامت انگار تحولی عمیق و کششی عجیب برای جذب دل‌ها به دلدار و مولای‌مان است.

در این بین کاروان‌های زیر سایه خورشید تلاش دارد تا این دلدادگی را با حضور کاروان خدام به سراسر بیشتر کند و در این بخش این کاروان با حضور در 15 کشور دنیا به اجرای برنامه‌های مختلف برای عاشقان امام رضا(ع) در دیگر کشور‌ها می‌پردازند.

فاصله میان سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) اول تا 11 ذی القعده به عنوان  دهه کرامت نامگذاری شده است و امسال یازدهمین سال برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در سطح کشور است و در این بخش 10 هزار مجموعه فرهنگی در سطح کشور پای کار این جشن‌ها هستند.

یکشنبه کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم امام رضا(ع)  با پرچم مخصوص بارگاه امام رضا(ع) وارد شهرستان نکا شد.

کاروان «زیر سایه خورشید» در سال جاری و در برنامه‌ریزی انجام شده در حرکت خود به بیش از 2 هزار نقطه جهان، مشتاقان زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) را به زیارت معنوی آن امام رئوف میهمان کرده‌اند.

امام رضا(ع) به امام رئوف معروف هستند اما در برخی از موارد شخصیت علمی ایشان به درستی به مردم معرفی نشده است و کاروان خدام تلاش دارد تا در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» به معرفی شخصیت و سیره امام رضا(ع) به عموم مردم به عنوان یک ضرورت بپردازد.

فاطمه رنجبر یکی از حاضران در مراسم تبرک به پرچم متبرک امام رضا(ع) در گفت‌وگویی اظهار گفت: حضور امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان نعمت و برکتی برای ایران اسلامی تا با توسل به این بزرگواران، زندگی متبرک برای خود و خانواده داشته باشیم، امام رضا(ع) بهترین الگوی وحدت برای همه مسلمانان است و حضور این خدام بزرگوار در شهر و دیار ما برکتی از سوی امام رئوف است که به این شهر نازل شده است و باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

سمیه رحمانی گفت: وجود مقدس و با برکت حضرت رضا(ع) همان طور که در طول حیات مایه خیر و برکت برای همه مسلمانان بوده است، اکنون هم منشاء خیرات و برکات برای دنیای اسلام است و باید قدردان این حضور باشیم و زندگی با برکت، اسلامی و به دور از گناه برای خود فراهم کنیم، امروز جامعه ما نیازمند وحدت است و باید از هر فرصتی برای وحدت بیشتر استفاده کنیم و دهه کرامت یکی از این مناسبت‌ها برای توزیع محبت در جامعه و در بین محرومان و گره‌گشایی از مشکلات است که امیدواریم در سراسر کشور این محبت و دوستی به اهل بیت(ع) و دستگیری از نیازمندان و رئوف بودن همچون امام رضا(ع) گسترش یابد.

 

 اکنون دو سالی است که آستان قدس رضوی برنامه مدون و جدید را با هدف خدمت به زائران و کمک به فقرا و نیازمندان در دستور کار دارد و حضور جوان‌ترها بیش از پیش در برنامه‌های مختلف تجربه می‌شود.

اهداف نمایندگان آستان قدس رضوی در استان مازندران همچون سراسر کشور، تحقق منویات رهبری در منشور هفت‌گانه، اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمت به نیازمندان است و در این بخش خدمات مختلفی در طول سال در دست انجام است که توزیع بسته‌های خوراکی، اقلام، کالا به نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج، تلاش برای ایجاد اشتغال، زمینه‌سازی برای ازدواج آسان جوانان، راه‌اندازی کانون محلی و شناسایی نیازمندان و کمک به آنان، اعزام سفر اولی‌ها به مشهد مقدس و بارگاه امام رضا(ع)، ثبت‌نام خادم‌یاران و سهولت در خادم‌یار شدن از جمله این برنامه‌ها در طول سال است.

در کنار همه برنامه‌هایی که در طول سال اجرایی می‌شود تلاش برای بزرگداشت دهه کرامت از دیگر برنامه‌های مهمی است که با قوت اجرایی می‌شود و حضور خادمان بارگاه امام رضا(ع) در بین مردم، توزیع بسته‌های متبرک، تبرک جستن به پرچم متبرک آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با زندانیان، دیدار با بیماران و غیره از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.

طراحی و اجرای حدود 30 برنامه در دهه کرامت شرق مازندران و در شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در این سه شهرستان است.

در اولین روز ورود کاروان خادمان بارگاه امام هشتم، شهرستان نکا میزبان این خدام است که با حضور در نمازخانه شهرداری نکا آغاز شد و مراسم بزرگ ورود این خدام و پرچم‌گردانی و تبرک جستن مردم به پرچم متبرک آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، یکشنبه شب در مسجد توفیق نکا برگزار می‌شود و دیدار با خانواده‌های شهدا و برنامه‌های مختلف فرهنگی در این ایام برگزار است.

میلاد قدسی دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید گلوگاه گفت: دوشنبه اول مرداد ماه شهرستان گلوگاه میزبان کاروان خادمان بارگاه امام رضا(ع) است و این شهرستان میزبان کاروان چهارنفره مداح، مبلغ، پرچم‌دار و سرپرست کاروان خادمان است.

وی افزود: دیدار با امام جمعه گلوگاه، سرکشی از دانش‌آموزان مرکز توانبخشی نشاط گلوگاه، دیدار از مرکز جامعه سالم، دیدار با مردم لمراسک، عیادت از بیماران بیمارستان ثامن‌الائمه، دیدار با خانواده جان‌باخته دکل‌بندی و برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در بقعه آقا سید محمد گلوگاه از جمله این برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان گلوگاه است.

ایجاد ارتباط بهتر با برادران اهل سنت از دیگر برنامه‌های مهم و محوری است که این برنامه در استان مازندران و در روستای قره‌تپه بهشهر با عنوان همایش تقریب مذاهب برگزار می‌شود.

عبدالحسین روشی، دبیر برگزاری همایش تقریب مذاهب با عنوان " رنگین کمان اقوام را از جمله برنامه‌های مهم این ایام اعلام کرد که در مازندران به میزبانی شهرستان بهشهر و با برنامه‌ریزی خاصی در دستور کار است و تلاش برای ارتباط بهتر و بیشتر با برادران اهل سنت و ترویج فرهنگ برادری و وحدت از جمله اهداف مهم این برنامه است.

وی گفت: در مجموع در شهرستان بهشهر حدود 15 برنامه برای این ایام در نظر گرفته شده است که در طول دهه کرامت و با حضور کاروان خادمان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

در کنار همه تلاش‌های انجام شده در خدمت به زائران توسط آستان قدس رضوی و فضاسازی حرم در سال‌های گذشته تا کنون که موجب آسودگی در حرم و زیارت مناسب شده است؛ کمک به فقرا و گره‌گشایی از مشکلات مردم و رسیدگی به امور محرومان، برنامه مهمی است که در دو سال اخیر با قوت در دست انجام است و لحظه لحظه بسیاری از نیازمندان اکنون عطرآگین به رایحه خوش خدمت آستان قدس رضوی است.

حضور امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) در کشور ما به حق نعمت و ثروت بزرگی در دست تشیع است و دهه کرامت هم فرصت و مجالی برای بهره‌مندی از این کرامات بزرگ و بی‌نهایت است تا با تمرین بخشش، در رشد عزت نفس خود و نیازمندان تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها