خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندارشاهرود:

فرهنگیان یکی از قابل اعتمادترین اقشار جامعه هستند

فرماندارشاهرود با بیان اینکه طبق پژوهش‌های انجام شده، فرهنگیان یکی از قابل اعتمادترین اقشار جامعه هستند، تاکید کرد: با هزینه کردن در برخی از بخش‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری داشته باشد، می‌توان هم شغل ایجاد کرده و هم بازنشستگان این مجموعه را از سود آن بهره‌مند کرد.
کد خبر: ۹۰۳۸۶۲۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود با تأکید بر ضرورت توجه به افزایش دریافتی حقوق فرهنگیان بویژه پیشکسوتان این عرصه، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مانند گردشگری و بوم گردی برای ایجاد درآمد پایدار برای افرادی که سال‌ها در راستای علم آموزی به جامعه تلاش کردند، استفاده کرد.
وی با بیان اینکه طبق پژوهش‌های انجام شده، فرهنگیان یکی از قابل اعتمادترین اقشار جامعه هستند، یادآور شد: با هزینه کردن در برخی از بخش‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری داشته باشد، می‌توان هم شغل ایجاد کرده و هم بازنشستگان این مجموعه را از سود آن بهره‌مند کرد.
معاون استاندار سمنان با اشاره به اهمیت مشارکت خیران مدرسه ساز در ایجاد فضا‌های آموزشی برای دانش آموزان، تصریح کرد: اگر انسانی بتواند از داشته‌های خود برای نفع جامعه بذل و بخشش کند، پس از انفاق، برای نجات آب و خاک و هم نوعانش ایثار هم می‌کند.
بخشدار مرکزی هم در این نشست به برخی از مشکلات مردم روستا‌های دهستان طرود در جنوب شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: تعدادی از بزرگسالان بازمانده از تحصیل در روستا‌های این دهستان خواهان ادامه تحصیل در دوره دوم متوسطه تا مرحله دریافت دیپلم بوده و با توجه به دوری مسیر، نیازمند به ایجاد شرایط برگزاری امتحان در روستای طرود هستند.
علی باقری ساخت دبیرستان دخترانه در روستای سطوه در دهستان طرود را یکی از نیاز‌های مردم این منطقه برشمرد و افزود: مردم روستای معلمان از توابع شهرستان دامغان هم به دلیل نزدیکی به این روستا از راه اندازی مدرسه دخترانه در سطوه استقبال می‌کنند و به این ترتیب حدود ۲۴ نفر از دختران منطقه نیازمند آموزش در مقطع متوسطه هستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم با بیان اینکه می‌توان آموزش به بزرگسالان روستا را از راه دور انجام داد، افزود: برای راه اندازی یک مدرسه جدید باید دستکم ۶۰ دانش آموز در یک منطقه زندگی کنند.
وی با بیان اینکه در شهرک‌هایی مانند بهارستان و شهید بهشتی، همه مدرسه‌ها به صورت ۲ شیفت کار می‌کنند، اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبار یک مدرسه ۱۸ کلاسه در شهرک کوثر و یک مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک فدک ساخته می‌شود.
باباخانی به رشد ۲.۵ برابری اعتبارات آموزش و پرورش شاهرود به نسبت پارسال هم اشاره داشت و گفت: این رقم از ۲۳ میلیارد ریال در سال گذشته به ۵۲ میلیارد ریال افزایش یافته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها