نیروی متخصص و ماهر عوامل توسعه کشور هستند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نوشهر تربیت نیروی ماهر و متخصص را از عوامل توسعه کشور دانست و گفت: هر جامعه‌ای برای موفقیت نیازمند این است که به نیروی انسانی خود که دارای مهارت باشند، بها دهد.
کد خبر: ۹۰۳۸۶۵۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدرضا محمدحسینی در نشست خبری با بیان اینکه رسانه‌ها در اخبار و عملکرد مسؤولان به مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: مسؤولان باید ظرفیت انتقادپذیری بالایی داشته باشند و از پیشنهادات سازنده نیز استقبال کنند.

وی به هفته ملی مهارت از اول مرداد تا پنجم مرداد اشاره کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای که زیر نظر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است یکی از وظایف آن آموزش‌های غیر رسمی به جوانان جویای کار است و در این رابطه گام‌های بزرگی را برداشته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نوشهر تربیت نیروی ماهر و متخصص را از عوامل توسعه کشور دانست و گفت: هر جامعه‌ای برای موفقیت نیازمند این است که به نیروی انسانی خود که دارای مهارت باشند، بها دهد.

محمدحسینی تصریح کرد: نیروی انسانی که دارای مهارت باشد می‌تواند به اقتصاد کشور و در نتیجه خانواده کمک کند و سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از سازمان‌هایی است که در جهت اشتغال‌زایی و اقتصاد خانواده تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تأثیرات مراکز فنی و حرفه‌ای در کل کشور در راستای کاهش بیکاری، ابراز کرد: جامعه تنها به جوانان پشت میزنشین نیاز ندارد بلکه باید کسانی باشند که به سمت فنی و حرفه‌ای بروند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

این مسؤول به معرفی این مرکز که سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت را پوشش می‌دهد پرداخت و بیان کرد: در این مجموعه که 6 هزار و 200 متر مساحت دارد با کارگاه‌هایی چون برق صنعتی، اتومکانیک، درودگری و کابینت کاری، جوشکاری، هنرهای چوبی و نمایشی مشغول آموزش هستند.

محمدحسینی با بیان اینکه کل آموزش‌ها در داخل مرکز رایگان است، گفت: ۸۳ آموزشگاه آزاد نیز زیر نظر این مرکز در سه شهرستان مشغول آموزش هنرجوها هستند و نرخی که دریافت می‌کنند بر اساس نرخ مصوب سازمان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در بخش اشتغال آموزش دیدگان ۷۰ نفر مشغول به کار شدند و خانم افخم علی‌محمدزاده به عنوان کارآفرین نمونه برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نوشهر یادآور شد: اعزام مربی برای آموزش به روستاها، پادگان‌ها و زندان از دیگر اقدامات این مرکز است و نیز آموزش مهارت در دانشگاه‌های علمی کاربردی، مارلیک، آزاد اسلامی و علامه حلی اجرا می‌شود.

محمدحسینی اظهار کرد: در طرح اوقات فراغت در بخش سرویس نگهداری خودرو و ساخت اتصالات چوبی ۱۳۵ نفر مشغول آموزش هستند.

وی با اشاره به ارزش بالای مدرک فنی و حرفه‌ای، گفت: با این مدرک می‌توان جواز و تسهیلات دریافت کرد و کسانی که جویای کار و تسهیلات دولتی نیز هستند با ثبت‌نام در سایت «کارا» به این امر اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار