خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اولین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان و شهدای بمباران نمازجمعه استان همدان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه با حضور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۶۸۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

اولین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان برگزار می‌شودسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان همدان ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه 8 هزار شهید استان همدان اظهار داشت: مرداد ماه یادآور سالروز عملیات غرورآفرین روز پنجشنبه اولین یادواره شهدای عملیات رمضان است که این عملیات بزرگ 22 تیر ماه سال 61 آغاز شد و در هفتم مرداد ماه سال 61 با موفقیت به پایان رسید.

وی با اشاره به نقش استان همدان در این عملیات بزرگ افزود: به مناسبت گرامیداشت یاد این شهدا و همچنین شهدای بمباران نماز جمعه استان همدان که در 25 تیر ماه سال 61 به وقوع پیوست مراسم بزرگداشتی به همت سپاه استان همدان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: اولین یادواره شهدای عملیات رمضان و شهدای بمباران استان همدان و یادبود امیر سرلشگر شهید عباس دوران روز پنجشنبه 4 مرداد ماه ساعت 10 صبح در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور پرشور مسئولین و مردم شهیدپرور استان همدان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سخنران ویژه این مراسم نیز سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواهد بود.

سردار مجیدی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مراسم ابراز داشت: رونمایی از کتاب «رقص خاکریز» با موضوع نقش استان همدان در عملیات رمضان به نویسندگی محسن صیفی‌کار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان از جمله برنامه‌های پیش‎بینی شده در این مراسم است.

وی در ادامه با اشاره به جانفشانی نیروهای همدانی در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات رمضان 3 گردان توسط سردار شهید «حاج حسین همدانی» از همدان به این عملیات اعزام شدند که مسئول محور سردار شهید «علیرضا حاجی بابایی»، جانشین سردار شهید «حبیب مظاهری» و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید «محمد دلاوری» از تویسرکان و سردار «حاج جعفر مظاهری» و دکتر «جعفر علی‌ئی» بودند که تحت امر سردار «سلیمانی» در این عملیات با شرکت داشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت، افزود: استان همدان در این عملیات 160 شهید تقدیم کرد که تاکنون بیش از 64 شهید مفقودالاثر هستند.

وی همچنین با اشاره به بمباران نمازجمعه استان همدان در سال 61 تصریح کرد: در این حادثه که در آخرین جمعه ماه رمضان سال 61 به وقوع پیوست جنگنده‌های عراقی با شلیک موشک به نمازگزاران روز قدس همدان حمله کردند و نمازجمعه همدان را به خاک و خون کشیدند.

سردار مجیدی یادآور شد: در این واقعه خونین نیز 105 نفر شهید و بیش از 650 نفر مجروح شدند که بیشتر شهدا نیز از بانوان بودند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین این وقایع برای نسل جوان عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با دشمنان و خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های شوم آنان یک ضرورت است که باید با برگزاری این برنامه‌ها و یادواره‌ها در این زمینه بیشتر همت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات