سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندری هرمزگان خبر داد؛
مغازه‌های تصفیه آب در بندرعباس تعطیل می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۸۷۰۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مسعود پاکزاد سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندری هرمزگان از تعطیلی مغازه‌های تصفیه آب تا پایان مرداد در بندرعباس خبر داد.

وی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، فعالیت غیراستاندارد و نداشتن مجوز مغازه‌های تصفیه آب در بندرعباس را علت تعطیلی آن‌ها عنوان کرد.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندری هرمزگان گفت: از امروز به این واحد‌ها اخطار کتبی داده می‌شود و از روز دوازدهم تا پایان مرداد ماه همه این واحد‌ها تعطیل می‌شوند.
پاکزاد افزود:تاکنون ۲۵ مغازه غیرمجاز تصفیه و فروش آب در بندرعباس شناسایی شده اند.

وی گفت: اداره کل صنعت معدن و تجارت، استاندارد، آب و فاضلاب، اصناف و اداره بهداشت به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی و استاندارد‌ها و نداشتن مجوز فعالیت، مخالف فعالیت این واحد‌ها هستند.
پاکزاد گفت: فعالیت این واحد‌های غیر مجاز تصفیه آب، موجب کاهش فعالیت شرکت‌های مجاز و استاندارد تولید و بسته بندی آب در استان شده است.

وی بااشاره به اینکه تصفیه آب نیازمند داشتن آزمایشگاه و کارشناس فنی افزود: واحد‌های غیر مجاز تصفیه آب می‌توانند با گرفتن مجوز‌های لازم، اقدام به فروش و عرضه آب‌های استاندارد و سالم تولید شده در کارخانه‌ها کنند.

مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان نیز در این نشست گفت: در نمونه گیری از این واحد‌های تصفیه آب، مواردی از آلودگی میکروبی مشاهده شده است.
ماشالله مریدی افزود: کیفیت آب‌هایی که در این مغازه‌ها عرضه می‌شود از لحاظ شیمیایی نیز مورد تایید نیست.
وی گفت: آب بدون مواد معدنی و املاح ضروری مورد نیاز بدن عرضه می‌شود که در بلند مدت به سلامت جامعه ضربه می‌زند.
مدیرکل آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این نشست گفت: آب شهر بندرعباس کاملا بهداشتی و سالم بوده و هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.
امین قصمی افزود: کیفیت آب شهر بندرعباس در مراحل مختلف عرضه و توزیع پیوسته کنترل و آزمایش می‌شود.
انتهای پیام/ر

شناسایی 25 مغازه تصفیه آب غیر مجاز در بندرعباس

ارسال نظرات