معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: برای اجرای طرح در منطقه، روستا یا شهرستان باید همه جوانب آن سنجیده شود، زیرا امروز در کشور متأسفانه با طرح‌هایی مواجه هستیم که بخش اعظم آن تزریق ناامیدی در جامعه به دلیل ناکارآمدی مدیران است.
کد خبر: ۹۰۳۸۷۰۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه مسئولان و مدیران شاهرود باید همگام و همگن با جامعه حرکت کنند، اظهار کرد: مسئولان اگر اولویت‌ها را ندانند و بر وظیفه محوله خود معتقد نباشند با تزریق ناامیدی بزرگ‌ترین ضربه را به جامعه وارد خواهند کرد.
وی بابیان اینکه نباید اجازه دهیم تا حکومت دینی از الگو بودن بیفتند، افزود: مدیران باید دارای برنامه باشند و برای روز، هفته، ماه و سال دستگاه مربوط خود برنامه‌ریزی لازم را لحاظ کنند و اگر این اولویت‌ها برای مسئولان نامشخص باشد کار صورت گرفته دارای ارزش نخواهد بود.
فرماندار شاهرود ضمن بیان اینکه رعایت چهار چوب‌های قانونی رویکرد و وظیفه مسئولان محسوب می‌شود، بیان کرد: برای اجرای طرح در منطقه، روستا یا شهرستان باید همه جوانب آن سنجیده شود، زیرا امروز در کشور متأسفانه با طرح‌هایی مواجه هستیم که بخش اعظم آن تزریق ناامیدی در جامعه به دلیل ناکارآمدی مدیران است.
محمدی در ادامه تصریح کرد: گاهی سرمایه‌گذاری‌ها آن‌قدر طولانی است که نارضایتی بهره‌برداران را در بردارد بنابراین مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان پروژه‌ها و پول‌های نظام را نباید به افراد ناکارآمد که توان اجرایی ندارند واگذار کنند.
وی بابیان اینکه اعتماد، باور و تعامل، سرمایه‌های اجتماعی یک ملت محسوب می‌شوند که ضعف آن‌ها جامعه اسلامی را خدشه‌دار خواهد کرد، افزود: نباید اجازه دهیم تا مردم از کارآمدی مسئولان ناامید شوند بر این اصل معتقدیم که کار ما باید در راستای استمرار یکدیگر و نه برهم زدن قواعد باشد.
فرماندار شاهرود با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نباید در برخورد با ارباب‌رجوع برای مردم سرگردانی ایجاد کنند، گفت: در روستا‌ها کمترین جذب اعتبارات را شاهد هستیم و چرا باید آموزش‌وپرورش کمترین بودجه را از آن خود کند لذا مدیران دستگاه‌ها باید خودشان پیگیر جذب اعتبارات به‌منظور تکمیل پروژه‌ها و افزایش خدمات‌رسانی به مردم باشند.
محمدی بابیان اینکه در برخی شاخص‌های محرومیت تعدادی روستا‌های شاهرود از بسیاری نقاط کشور محروم‌تر هستند، تصریح کرد: مدیران شهرستان باید کار مراجعه‌کنندگانی که از راه دور برای کار خود به ادارات سر می‌زنند در اسرع وقت راه‌اندازی کنند استثناء در قانون برای انجام امور مردم وجود دارد و باید به کمک رسانه‌ها به تعامل و هم‌افزایی در تکریم ارباب‌رجوع دست پیدا کنیم.
وی با تأکید بر اینکه در بحث اشتغال مدیران مربوط باید چاره‌اندیشی‌های لازم را تدبیر کنند، افزود: اگر نتوانیم برای جامعه توانمندی ایجاد کنیم امنیت با خطر مواجه خواهد شد در تشکیل و افزایش پرونده‌های قضایی در دادگستری‌ها ما نیز مقصر هستیم چراکه در حل مشکلات موجود عملکرد چندان قوی نداشتیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها