حجت االاسلام احمدی در نشست اخلاقی پایوران وسربازان ناحیه مرکزی یزدگفت:امام رضا (ع) توانست علیرغم آراء مختلف ومشرب‌های گوناگون زمان خود، معارف بلند فقهی واسلامی را تبیین فرماید.
کد خبر: ۹۰۳۸۷۵۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام احمدی در نشست اخلاقی ناحیه مرکزی یزد که با حضور پایوران، بسیجیان وسربازان برگزار گردیداظهار داشت: لقب عالم آل محمد را امام کاظم (ع) به فرزندشان امام رضا (ع) دادند وپیوسته سفارش می‌فرمودند: تا مطالب ایشان را نگهداری نمایند وسوالات خود را از ایشان بپرسند.
وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) توانستند در گفتگو‌های سنگین علمی با متکلمان یهود ونصاری، معارف الهی را تبیین فرمایند تصریح نمود: تمام دوست ودشمن به علم وفضائل امام رضا (ع) اذعان نمودند؛ چرا که این امام بزرگوارعلیرغم تمامی حسادت‌ها وفتنه انگیزی‌های مامون در جهت بی اعتبارسازی وکاهش منزلت اجتماعیشان، در مناظرات ادله وحجتی را اقامه می‌فرمودند که همگان به آن التزام می‌یافتند.
وی با اشاره به تاثیرات فرهنگی ورود امام هشتم (ع) به خاک ایران گفت: حضور گسترده علویان وبه دنبال آن آشنایی شیعه وسنی با اهل بیت وترویج شیعه از برکات مهم ورود امام رضا (ع) به خاک ماست تا آنجا که مرکزیت شیعه به تدریج از مدینه به ایران انتقال یافت ومراکز مهم علمی بخصوص در قم برپا شد.
ارسال نظرات