خبرهای داغ:
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت تبریز با حضور 91.54 درصدی سهامداران این شرکت برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۷۶۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه تبریز، مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در حاشیه این مجمع گفت: شاخص های اقتصادی، فنی و علمی پالایشگاه تبریز نسبت به سال گذشته رشد بسیار بالایی داشته و تلاش می کنیم در سال جاری این روند حفظ و بهبود یابد.

غلامرضا باقری دیزج با اشاره به اینکه سود هر سهم این شرکت 110 تومان بود، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران باید 30 درصد سود شرکت برای اجرای پروژه های الزامات کیفی محصولات شرکت هزینه شود.

وی همچنین با بیان اینکه براساس قوانین و مقرارات شرکت ملی نفت از محل سود شرکت ذخایری برای بازنشستگان باید در نظر گرفته شود، افزود: در این مجمع، 95 درصد جداکثر سود قابل توزیع بین سهامداران با تصویب مجمع توزیع گردید.

باقری دیزج با اشاره به جایگاه شرکت پالایش نفت تبریز در بورس، خاطرنشان کرد: با راه اندازی طرح های جدید وضعیت پالایشگاه تبریز در بورس بهتر خواهد شد.

وی مهمترین هدف شرکت را حرکت در مسیر سیاست های دولت برای تولید سوخت پاک در کشور و در کنار آن تنوع بخشی به محصولات با ارزش افزوده بیشتر برای رساندن سود بیشتر به سهامداران، انجام مسئولیت های اجتماعی و حرکت در مسیر توسعه پایدار برشمرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به افزایش تنوع محصولات پالایشگاه افزود: محصولاتی همچون آیزوریسایکل اصلاح شده، حلال 404، گاز اتان، مخلوط بوتان، سوخت هواپیما(ATK) و حلال وایت اسپریت در سال گذشته تولید و با ارزش افزوده بالا به فروش رسیده است.

وی همچنین با اشاره به بهبود نسبت ها مالی شرکت ادامه داد: درمقایسه با سال گذشته نسبت هزینه های مالی به سود خالص 9 درصد و نسبت بدهی نیز 10 درصد کاهش یافته و نسبت جاری به عنوان شاخص نقدینگی نیز 22 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: روزنامه سراسری دنیای اقتصاد و روزنامه محلی عصرآزادی به عنوان روزنامه های رسمی و موسسه حسابرسی تدوین همکاران به عنوان بازرس قانونی این شرکت انتخاب شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها