با نزدیک شدن به شهر مشهد، موکب ها و حسینیه ها شرایط بهتر و مطلوب تری برای اسکان پیدا می کنند که مجتمع فرهنگی میقات الرضا (ع) واقع در جاده قدیم نیشابور نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کد خبر: ۹۰۳۸۷۷۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، گام های آهسته و خسته به قسمتی از جاده رسیده که نام رضا (ع) بر سر در بنایی وسیع می درخشد.

صدای دلنشین آبی که از بلندای این سازه سرازیر است، گوش زائرین خسته و تشنه را می نوازد.

لبخند رضایت زوار؛ میقات الرضا (ع)، وعده گاه عاشقان پیاده

از پایین پله ها عظمت مجتمع نمایان است و بالای پله ها، خدام عزیز با لباس های یک دست و یک رنگ و با لبخند زیبایی که بر لب دارند، با برخاستن از جای خود به پیشواز میهمانان می آیند.

گشاده رویی و خوش آمدگویی این عزیزان همراه با تبسمی زیبا، آرامش را به تازه واردهای خسته القا می کند.

این مجموعه هیئت امنایی که در 22 کیلومتری شهر مشهد به سمت نیشابور قرار دارد، در سال 85 با همکاری خیرین و جمعی از خدمتگزاران حرم امام رضا (ع) جهت پذیرایی و استقبال از زائرین به ویژه زائرین پیاده ساخته شد.

این مجتمع در واقع آخرین منزل جهت اسکان کاروان های پیاده در شب است و زائرین به یاد میقات حرم امن الهی، احرام دل می بندند و پیاده راهی حرم می شوند.

هدف از ساخت این فضا استقرار زائرین پیاده به ویژه در ایام ولادت و شهادت امام رئوف است و در طول این مدت، هر سال توسعه و تکمیل بنا انجام شده و اکنون امکان اسکان و استقرار حدود دو هزار و 500 نفر در این فضا وجود دارد.

شایان ذکر است 450 خدمه خانم و آقا به صورت افتخاری در این مکان خدمت می کنند.

لبخند رضایت زوار؛ میقات الرضا (ع)، وعده گاه عاشقان پیاده

در این مجتمع فضاهایی از جمله مسجد، حسینیه، نانوایی، بهداری آقایان و خانم ها، آشپزخانه و تعدادی اتاق به شکل سوئیت برای اسکان گروهی و خانوادگی زائرین آماده شده است.

همچنین در صورت هماهنگی قبلی، پذیرایی از زائرین گروهی در سه وعده صبحانه، نهار و شام انجام می شود و امکان استفاده زائرین رهگذر از سرویس های بهداشتی، حمام و نمازخانه وجود داشته و با چای صلواتی از این عزیزان پذیرایی می شود.

سید محمود تشکری، مدیر زائر سرای صلواتی میقات الرضا (ع) در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرج گفت: خدمات متعددی در زمینه مباحث مذهبی مانند احکام و نماز، حلقه های معرفت و ادعیه به زائرین ارائه می گردد.

به گفته وی، امکاناتی چون استفاده از مجموعه های فرهنگی، شستشوی تمام اتوماتیک لباس ها و خشک کردن کامل آن ها در اختیار زائرین قرار می گیرد.

مدیر زائر سرای صلواتی میقات الرضا (ع) در پایان گفت: این مجتمع فرهنگی، در تمام طول سال و به صورت شبانه روزی دایر است و سرایدار و خدام نیز به صورت صلواتی در این فضا مستقر هستند.

خدام مهمان نواز مجتمع وسیع فرهنگی میقات الرضا (ع)، همان گونه که هنگام ورود زائرین به استقبال از آن ها می روند، زمان خروج نیز با ارائه بسته های مذهبی و نیز آرزوی سفری بی خطر آن ها را بدرقه می کنند.

 

 

خبرنگار اعزامی: صدیقه صباغیان

ارسال نظرات