مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امام رضا (ع):
مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امام رضا (ع) در خصوص نقش و کارکردهای مساجد گفت: مساجد ضامن سلامت فعالیت‌های انسان است.
کد خبر: ۹۰۳۸۸۰۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار صوفی در کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد محلات سپاه ناحیه مقداد مشهد که با حضور فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، ائمه جماعات و اعضای هیئت امناء مساجد حضور داشتند، در در خصوص نقش و اهمیت مساجد در اسلام و انقلاب اسلامی ایران مباحثی را مطرح کرد.

وی در سخنان خود به نقش مساجد در کلام قرآن و نیز جایگاه مساجد در روایات و احادیث پرداخت و در ادامه به اهمیت مسجد در کلام امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اهمیت مسجد در کلام آن امام فرزانه به چشم می خورد که می‌فرمودند تمام تلاش و پیروزی ما برای اداره مسجد است و مسجد مرکز اجتماع سیاسی است و در صدر اسلام نیز از همین مساجد ارتش‌ها راه می‌افتادند و مرکز تبلیغ احکام اسلام بودند.

صوفی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز مسجد را هسته مقاومت، مقاومت نظامی و امنیتی و امثال این‌ها می‌دانند که بالاتر از همه این‌ها مقاومت فرهنگی است.

وی گفت: نقش مساجد در انقلاب‌ها نیز بسزا است. مساجد در مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب الجزایر و نیز نقش بسزایی در تحقق انقلاب اسلامی ایران  و انسجام مردم داشته است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امام رضا (ع) افزود: اثر بخشی مساجد دلایل فراوانی دارد که مهمترین دلیل آن این است که مسجد به عنوان میانبر به سوی تعالی و لقاء خداوند است.
 
وی ادامه داد: مساجد ضامن سلامت فعالیت‌های انسان است و کارکرد‌های دیگری از قبیل کارکرد اجتماعی، تربیتی و آموزشی، عبادی، دفاعی و امنیتی، تبلیغی و فرهنگی و سیاسی برای مساجد اسلامی مفروز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها