مسئول فرهنگی بسیج مداحان کشور در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد
ذاکری گفت: حرکت‏هایی که می‎توان در حوزه فرهنگ در حج انجام داد، در صورتی که با رویکرد موثر و ترویج اسلام ناب باشد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی حجاج داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۳۸۸۱۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
ذاکری مسئول فرهنگی بسیج مداحان کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون تاثیرات فرهنگی حج در جوامع اسلامی و ایران گفت: دولت جمهوری اسلامی همیشه برنامه‏‎های خاصی را در زمینه حج داشته، به عنوان مثال در زمینه هنری و ورود هنر به این عرصه برای حجاج اقداماتی مثل نمایش کلیپ در نظر گرفته می‎شود.

وی بیان کرد: حرکت‏هایی که می‎توان در حوزه فرهنگ در حج انجام داد، در صورتی که با رویکرد موثر و ترویج اسلام ناب باشد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی حجاج داشته باشد.

ذاکری عنوان کرد: عربستان صعودی به دنبال تعطیلی حج برای ایرانیان است، به این دلیل که حضور زوار ایرانی وضعیتی تبلیغی و انتشار فضائل اسلامی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت فرهنگی حج در جهان اسلام استفاده کنیم، باید از طرح مسائل اختلاف فرهنگی بپرهیزیم.

ذاکری افزود: مراسم برائت از مشرکین باید با حضور گسترده زوار ایرانی انجام شود و اسلام آمریکایی ما را از تقابل با کفار نهی می‏‌کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر عربستان صعودی با کفار دوستی و با مسلمانان یمن و بحرین دشمن است و باید این پیام را که صعودی در برابراسلام ناب قرار گرفته، با هنرمندی خاصی به جهان اسلام رساند.
ارسال نظرات