کتاب " مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا(ع)" همزمان با دهه کرامت رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۸۱۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ کتاب "‌مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) " با محوریت احادیث امام رضا (ع) در ایجاد ارتباط موثر که توسط انتشارات به نشر به چاپ رسیده است با حضور دو مولف این کتاب حجت‌الاسلام علی خیاط و علی جانفزا و نقاد و استاد دانشگاه فردوسی مشهد ظهر امروز در خبرگزاری مهر خراسان رضوی رونمایی شد.

در این نشست حجت‌الاسلام علی خیاط یکی از مولفان کتاب اظهار داشت: امام رضا (ع) در گفتار و رفتار به منظور داشتن ارتباط موثر با شنوندگان بسیاری از مسائل ارتباطی را رعایت می‌کردند.

وی با بیان این که دعا حوزه‌ای بکر در معارف اسلامی ما‌ست افزود: متاسفانه ما به دعا تنها برای خواندن نگاه می‌کنیم در حالی که بستر بسیار مهمی در بیان معارف اسلامی است.

مولف کتاب مهارت‌های ارتباطی در سیره امام رضا (ع) با اشاره به این که با تغییر در دیدگاه می‌توانیم به نتایج ارزنده‌ای برسیم بیان کرد: در سیره امام رضا (ع) نکات بسیار موثری وجود دارد و تنها با تغییر زاویه دید می‌توان آن‌ها را استخراج کرد. کتاب "مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) " در سه فصل پیش نیاز‌ها و روش‌های ارتباطی امام، عوامل برقراری ارتباط موثر در گفتار و رفتار امام و بازدارنده‌های ارتباط در گفتار و رفتار امام تهیه و چاپ شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که کتاب فوق برای نخستین بار ایده‌ای را از سیره امام رضا (ع) مطرح کرده خالی از اشکال نخواهد بود.

علی جانفزا یکی دیگر از مولفان کتاب با بیان این که برای تالیف این کتاب در ابتدا تلاش کردیم تا منابع معتبر در حوزه ارتباطات را مطالعه کنیم ادامه داد: در مرحله دوم به بررسی و تحقیق جدی احادیث و سیره امام رضا (ع) پرداختیم.

وی خاطرنشان کرد: از این کتاب چهار مقاله به مجلات علمی کشور ارسال شده و مورد مداقه استادان قرار گرفته و نویسندگان در عین حال تاکید می‌کنند که مهارت‌های ارتباطی بیش از موارد نام برده شده در این نوشتار است و در این کتاب تنها به ذکر مثال‌هایی از احادیث رضوی بسنده و سعی شده علاوه بر آوردن احادیث، تحلیل‌هایی نیز به فراخور توان آورده شود.

در پایان این جلسه از کتاب "مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) " با حضور مولفان رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها