فرماندار خمین در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خمین گفت: سازمان های مردم نهاد بازوی کمکی و اجرایی برای نهادها هستند و نهادهای دولتی می بایست تعامل بیشتر با این سازمان ها داشته و پذیرا سمن ها باشند.
کد خبر: ۹۰۳۸۸۴۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ احمد طهرانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خمین با اشاره به اهمیت سازمان های مردم نهاد گفت: ثبت و تایید تاسیس سازمان های مردم نهاد با سازمان ورزش و جوانان است و همچنین بر عملکرد سمن ها نظارت دارد.

وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد بازوی کمکی و اجرایی برای نهادها و حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند و نهادهای دولتی باید با تعامل بیشتر و حمایت های مادی و معنوی پذیرای سمن ها باشند.

طهرانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی آسیب های اجتماعی و تلاش در رفع آسیب ها افزود: در سه سال اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد آسیب های اجتماعی و به ویژه طلاق که آمار آن رو به افزایش است اقدامات خوبی در استان و سطح شهرستان انجام شده است و می توان به مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی مختلف مانند مشاوره های مذهبی، حقوقی و روانشناسی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در این راستا برگزاری دوره های آموزشی قبل و بعد ازدواج در پایداری ازدواج و کاهش طلاق اثر دارد.

طهرانی افزود: ازدواج باید با اطلاعات و آگاهی های لازم انجام شود و سبک زندگی ویژه با شرایط ایرانی و اسلامی باشد، تا منجر به وجود آمدن مشکلات بعدی و در نهایت طلاق نشود.

مرتضی امیدی معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در جلسه کار گروه امور جوانان خمین گفت: در حال حاضر از جمعیت آماری استان مرکزی 25درصد آن قشر جوان است که 6درصد این جمعیت را قشر جوان شهرستان خمین تشکیل می دهد.

وی افزود: با توجه به جمعیت خمین، 21درصد آن جوان هستند و از این تعداد، 52درصد مردان و 48درصد زنان، که 74درصد در شهرها و 26درصد در روستاها ساکن هستند و با این درصد آماری می بایست در این راستا به روستاها توجه بیشتر شود.

امیدی با اشاره به جمعیت جوان خمین اظهارکرد:با توجه به جمعیت جوان خمین، راه اندازی خانه جوان و ساماندهی سازمان های مردم نهاد این شهرستان و امور جوانان، امری ضروری است و اقدامات لازم برای معرفی و تعیین مکان مناسب مد نظر باشد.

وی در ادامه گفت: به ازای هر پنج هزار جمعیت جوان یک سمن باید ثبت شود و در استان مرکزی، بیشترین سمن های ثبتی به شهرستان اراک و کمیجان اختصاص دارد و در شهرستان خمین 6 سمن ثبت شده و دو سمن دیگر در مراحل شرف به تاسیس است.

معاون امور فرهنگی اداره ورزش و جوانان استا مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی، 51سمن در زمینه های مختلف، آسیب های اجتماعی، فرهنگی، ازدواج و اشتغال، محیط زیست، سلامت و.... به ثبت رسیده است و تا سال 1400 ثبت هفتاد سمن در سطح استان در دستور کار است.

وی به فعالیت پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت اشاره و بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از 45هزار نفر جذب فعالیت پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان مرکزی شوند.

ارسال نظرات