عباس جوکار در گفتگو با خبرنگار بسیج یزد گفت:سیاست وحکومت در دیدگاه امام رضا (ع) ادامه جریان هدایت بشر به سعادت ابدی است.
کد خبر: ۹۰۳۸۸۸۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ فرمانده ناحیه مرکزی یزد در آستانه ولادت باسعادت آقا امام رضا (ع) اظهار داشت: شاید بتوان گفت: حساس‌ترین مقطع تاریخ شیعه بعد از واقعه عاشوراء زندگی امام رضا (ع) است که اوضاع جهان اسلام، وضعیت شیعیان وشخصیت خلیفه وقت یعنی مامون که به قول شهید مطهری (ره) از عالم‌ترین سلاطین جهان بود از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد که در زمان ائمه قبل از ایشان مشاهده نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین همیشه حق حکومت وولایت خود را به حکام زمان خود یادآوری فرمودند: تصریح نمود: این تفکر که ائمه ما از سیاست گریزان بودند تفکر کاملاً اشتباهی است؛ بلکه ائمه معصومین تا زمانیکه مردم آگاهانه ومسئولانه شرایط حکمرانی آنان را مهیا نکنند هیچ گوننه تکلیفی برای تشکیل حکومت ندارند.
وی با اشاره به امام رضا (ع) موضع هوشمندانه وراهبردی را در مسأله ولایتعهدی اتخاذ فرمودند: گفت: آشنایی امام رضا (ع) با مبانی فرکی واعتقادی افراد مختلف در مباحثات ومناظره‌های علمی، اشاره به وجوه مشترک افراد وصحبت کردن به زبان آنان از اصول موفقیت ایشان در سیره تبلیغی است.
ارسال نظرات