رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: اردبیل پرچمدار شعر آئینی در کشور است که این جایگاه باید حفظ شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۳۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ امیر رجبی در همایش جریان‌شناسی شعر آئینی در اردبیل اظهار داشت:  اردبیل پرچمدار شعر آئینی در کشور است که این جایگاه باید حفظ شود و در این زمینه بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات امری ضروری و لازم است.

وی با اشاره به این که شاعران و نویسندگان در این زمینه رسالتی خطیر و حساس دارند افزود: اصلاح نقاط ضعف و قوت مهم‌ترین اولویت ما است و در این زمینه تاکنون تلاش‌های همه‌جانبه‌ای انجام یافته که امیدواریم بتوانیم برنامه‌هایی در شان روز استان اردبیل به منصه نمایش بگذاریم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: تقویت و توسعه شعر آئینی نیازمند همت مسئولان و نیز بهره‌گیری از تجربه‌های بزرگانی است که عمر خود را در این زمینه گذرانده‌اند و به همین منظور نیاز است دوره‌ها و همایش‌ها به صورت مداوم برگزار شود تا بتوانیم استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد را شاهد باشیم.

رجبی تصریح کرد: انتقال فرهنگ عاشورایی با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نیز یکی دیگر از مواردی است که حائز اهمیت بسیار است و در این زمینه ضرورت رشد و تعالی شعر آئینی با محوریت پایتخت حسینیت خروجی‌های بسیار قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت که امیدواریم تاثیرگذاری مناسبی در بین نسل جوان داشته باشد.

وی اظهار کرد: تدوین برنامه‌ها و کتاب‌ها با این محور نیز از مهم‌ترین برنامه‌های در حال حاضر است که در اختیار مداحان قرار می‌گیرد و جریان‌شناسی شعر آئینی یک امر مهم و ضروری است که باید در این حوزه حضوری منسجم و محکمی را داشته باشیم.

مسیر شعر آئینی باید به سمت صحیح سوق داده شود

 شاعر عاشورایی اردبیلی نیز در این همایش با بیان این که مسیر شعر آئینی باید به سمت صحیح سوق داده شود گفت: در این زمینه باید برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مرتبط تداوم یابد تا بتوانیم دستاوردها و خروجی‌های مورد انتظار را به دست آوریم و نارسائی‌ها و مشکلات آن را به حداقل برسانیم.

هادی افزود: احصا و بررسی نقاط ضعف و قوت یک مولفه اساسی است که در این زمینه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه و تخصصی باید در راه صحیح گام برداشته و آن طور که باید عمل کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

حسین غفاری اردبیلی از دیگر شعرای آئینی اردبیل با انتقاد از بی‌توجهی فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه شعر و شعرای آئینی تصریح کرد: انتظار می‌رود راه‌اندازی گروه متخصصین شعر آئینی بتواند در اعتلای شعر آئینی در اردبیل نقش قابل توجهی ایفا کند که این مسئله در حال حاضر جزو اولویت‌های ما است.

وی بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که این رسالت خطیر و حساس از جانب ما به سمت نسل کنونی منتقل شود که در این زمینه حمایت مسئولان و دستگاه‌ها و متولیان مربوطه امری لازم و ضروری است.

ارسال نظرات