مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: مسیر نقد رسانه‌ها باید به سمت اصلاح و سازندگی تغییر یابد و افشاگری همراه با تخریب و مچ‌گیری به دور از ماهیت رسانه‌های انقلابی و اخلاق‌مدار است.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۳۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پیام تیرانداز در آیین تکریم و معارفه مدیر خبرگزاری فارس استان اردبیل با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها به جای قرارگرفتن در کنار مردم و پیگیری مطالبات آنان، به سمت مسؤولان رفته و از مطالبات مردمی غافل می‌شوند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی بوده و تمامی فعالیت‌های انجام پذیرفته باید در مسیر تحقق اهداف و آرزوهای به حق مردم انجام پذیرد.

وی از تلاش خبرگزاری فارس برای حرکت در مسیر مردمی‌شدن و با مردم بودن خبر داد و افزود: رقابت در بین رسانه‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده، اما این رقابت‌ها نباید باعث فراموش شدن آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و پیشرفت و توسعه کشور شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس یادآور شد: خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه‌‌های انقلابی برای حل و فصل مشکلات مردم در تلاش خواهد بود تا با تبیین و روشنگری صحیح و ارائه نقدها و راهکارهای مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی حرکت خود را تداوم بخشد.

تیرانداز نقد را لازمه پیشرفت هر جامعه‌ای دانست و یادآور شد: مسیر نقد رسانه‌ها باید به سمت اصلاح و سازندگی تغییر یابد و افشاگری همراه با تخریب و مچ‌گیری به دور از ماهیت رسانه‌های انقلابی و اخلاق‌مدار خواهد بود.

وی بیان کرد: با مرور تاریخ نمی‌توان هیچ کشوری را درنظر گرفت که به اندازه ایران اسلامی در مقابل نیروهای بازدارنده ایستادگی کند و با نشان دادن مقاومت ایثارگرایانه و غرورآمیز تمامی حربه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان را نقش بر آب سازد.

 مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال کشورگشایی و دست‌درازی به جغرافیای سیاسی دیگر دولت‌ها نبوده و هجمه رسانه‌ای دشمنان برای نشان دادن ناکارآمدی نظام جای سؤال دارد، افزود: ناکارآمدی برخی از مسؤولان در برطرف‌سازی مشکلات و موانع کشور منجر شده که برخی از افراد به دنبال القای این فکر در بین مردم باشند که با تفکر دینی و اسلامی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

تیرانداز با اشاره به اینکه مرور تاریخ تأیید کننده این مطلب بوده که عمل به راه و روش قرآنی همراه با دستیابی به دستاوردهای بزرگی شده است، ادامه داد: پیروزی در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق و حماسه‌سازی سربازان ولایت در دوران دفاع مقدس که همراه با شکست تمامی ارتش‌های مستکبر جهانی بود، یادآور رمز پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر معارف دینی و قرآنی و حرکت جهادی همراه با درایت و برنامه‌ریزی است.

 وی رسانه‌ها را در خط مقدم جنگ نرم با دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی توصیف کرد و  ادامه داد: در خط مقدم جنگ فرهنگی، تلاشگران عرصه رسانه قرار دارند تا با حفظ و اشاعه آگاهی و تقویت روحیه تعهد و انقلابی خود با تنویر افکار عمومی در عرصه اطلاع‌رسانی به وظایف مهم و سنگین خود عمل کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه موارد طرح شده از طریق رسانه‌های معاند برای برخی از مخاطبان باورپذیرتر از مسائل طرح شده در رسانه‌های داخلی است، افزود: رسانه یک علم چند تخصصی بوده و فعالان در این حوزه باید از آگاهی و بینش لازم برخوردار باشند تا در رفع چنین خلاء‌هایی به شکل مناسبی عمل کنیم. 

ارسال نظرات