دبیر کنگره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه گفت: الگوی تربیتی پدران و مادران شهدا می‌تواند برای جامعه مفید باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۰۰۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سرهنگ ابراهیم میرزاحسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ثبت خاطرات والدین شهدا یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: در زمینه ثبت و آرشیو کردن خاطرات والدین شهدا زمان چندانی نداریم؛ چراکه میانگین سنی این والدین بالا رفته است و متناسب با این افزایش سن ممکن است ذهن آن‌ها دچار فراموشی شود. بنابراین ضرورت دارد که همه نهادهای فعال در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از کار خود را به ثبت خاطرات والدین شهدا اختصاص دهند چرا که الگوی تربیتی پدر و مادر شهدا می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

میرزاحسینی یادآور شد: یکی از مجموعه‌هایی که در زمینه ثبت خاطرات والدین شهدا عملکرد مثبتی داشته است بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان است. آن‌ها با استفاده از تکنولوژی روز و اختصاص تیم‌های مصاحبه‌کننده دوره دیده به سراغ والدین شهدا می‌روند و پس از جمع‌آوری خاطرات آن‌ها اطلاعاتی که به دست آورده‌اند را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می‌کنند.

دبیر کنگره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه توضیح داد:‌ باید یادآور شوم جزیره‌ای کار کردن یک آفت است. بنابراین باید مجموعه‌های فعال در زمینه حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس رویکرد شبکه‌ای داشته باشند. اگر انحصارطلبی در دفاع‌مقدس شکل بگیرد ما اثرگذاری مثبتی در جامعه نخواهیم داشت.بنابراین بهتر است با استفاده از تکنولوژی روز همه نهادها که کار فرهنگی در زمینه دفاع مقدس انجام می‌دهند با یکدیگر در ارتباط باشند و اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار یکدیگر قرار بدهند تا هر کس به سبک و سیاق خودش آن را به مخاطبان خود عرضه کند.

ارسال نظرات