عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس:

دولت نیازمند نقشه راه عملیاتی اقتصادی است/وزیر اقتصاد متخصص اقتصادکلان نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس گفت: وزیر اقتصاد نه به صورت تئوری و نه به صورت عملی در زمینه اقتصاد کلان تخصصی ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۱۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای هیئت دولت و تاکید بر ایجاد یک نقشه راه اقتصادی، اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا برای اقتصاد نیاز به یک تئوریسین و نظریه پرداز هست و فردی که در زمینه اقتصاد کلان سر رشته و تخصص دارد.

 

وی افزود: متاسفانه در کشور طی چند سال اخیر نظریه پردازان بزرگ در زمینه اقتصاد کلان نداشته ایم و دقیقا مشخص نیست که استراتژی و راهبرد کشور در این زمینه چیست و قرار است در چه سمت و سویی حرکت کند.

 

نماینده مردم تایباد در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در زمینه اقتصاد، کشور دچار یک روزمرگی و گذران امور و تصمیمات مقطعی شده است، گفت: در این میان به افرادی در زمینه اقتصادی زمین داده می شود که در مقوله اقتصاد خرد تخصص دارند و نه اقتصاد کلان که به نظرم یکی از جدی ترین آسیب های اقتصاد ما این است.

 

وی افزود: تاکیدی که مقام معظم رهبری دارند این است که یک برنامه و یک مجموعه برنامه ریز در سطح اقتصاد کلان باید وجود داشته باشد تا دچار مشکلات زمانی اقتصادی نشویم.

 

رحیمی جهان آبادی ضمن انتقاد به وزیر فعلی اقتصاد دولت دوازدهم، عنوان کرد: ایشان نه به صورت تئوری و نه به صورت عملی در زمینه اقتصاد کلان تخصصی ندارد؛ شخصی که در گمرک فعالیت و درگیر مسائل ریز اقتصادی بوده است در حالیکه در همه جهان وزرای اقتصاد متخصص اقتصاد کلان اند.

 

وی تصریح کرد: وزیری که درک نکند بین کاهش پول ملی، افزایش پول ملی، صادرات و واردات و نرخ تورم چه رابطه ای وجود دارد نمی تواند صرفا با بخشنامه و دستورالعمل در زمینه اقتصاد خرد، اقتصاد کشور را نجات دهد.

 

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و تیم اقتصادی آن باید یک برنامه مدون عملیاتی داشته باشد، تاکید کرد: مثلا باید بدانیم که از ابتدای سال تا انتهای سال بناست در زمینه اقتصاد چه تحولاتی رخ دهد و تیم اقتصادی دولت با چه راه و ابزاری با آن مقابله کند تا به یکباره نرخ ها جند برابر نشود.

 

وی بیان کرد: این شاخصه مربوط به دولت آقای روحانی نیست بلکه اگر از سایر دولت ها نیز این را بپرسیم که اصلا چرا به اقتصاد نفتی متکی هستید؟ چرا برنامه بلند مدت وجود ندارد؟ چرا نگاه ها به بیرون از کشور است و به کشاورزی توجهی نمی شود؟ هر کدام جواب ها متفاوتی می دهند که بیانگر بلاتکلیفی اقتصاد است.

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار